Aktualności
30.03.2023

Hiperon Fosslin Duży, okrąglutki

Przepełniony segment wszelkiego rodzaju crossoverów co chwilę staje się celem nowych marek, które giną w gąszczu konkurencji. Aby przetrwać trzeba się wyróżniać. W takim kierunku idzie model Fosslin od malezyjskiego Hiperon Motors, który odznacza się aerodynamicznymi liniami i który ma korzystać z wodorowych ogniw paliwowych.

Hiperon Motors funkcjonuje dopiero od kilku lat i w swoim dorobku ma dopiero dwa modele, które funkcjonują głównie w przestrzeni wirtualnej. Dwa lata temu firma pokazała koncept elektrycznego, dostawczego minivana o nazwie Carrier o ładowności prawie jednej tony. W tym roku zaprezentowano koncept drugiego modelu marki - osobowego crossovera o nazwie Fosslin. Auto o zaokrąglonych, aerodynamicznych kształtach ma być również w całości elektryczne. W planach są dwie wersje napędowe: jedna z typowymi akumulatorami, a druga z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Kształty modeli Carrier i Fosslin zaprojektowano w wywodzącym się z Turynu studiu One One Lab z centralą w Łodzi, oddziałem w Szanghaju i projektantami rozsianymi po całej kuli ziemskiej.

Zdjęcie Hiperon Fosslin

Hiperon Fosslin o długości 4,88 metra zapowiadany jest jako luksusowy, czteroosobowy crossover z dwiema parami otwieranych w przeciwnych kierunkach drzwi. W podstawowej wersji samochód ma wykorzystywać paczkę umieszczonych w podłodze baterii o pojemności 95 kilowatogodzin. Elektryczny układ napędowy ma dostarczać maksymalnie 487 koni mechanicznych oraz 670 niutonometrów. Masa własna auta nie ma przekraczać 2,5 tony. Osiągi: sprint od zera do setki w czasie około pięciu sekund, prędkość maksymalna do 260 kilometrów na godzinę i zasięg do 450 kilometrów. Porównywalnymi parametrami charakteryzować ma się także wersja z wodorowymi ogniwami paliwowymi, której dokładna specyfikacja pozostaje na razie tajemnicą.

Zdjęcie Hiperon Fosslin

Zgrabny crossover od Hiperon Motors istnieje na razie tylko na komputerowych wizualizacjach. Jeszcze w tym roku ma powstać pierwsza partia maksymalnie dziesięciu egzemplarzy testowych z bateriami i ogniwami paliwowymi. Docelowo model ma być oferowany w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej w bliżej nieokreślonej cenie. Obecnie Hiperon oferuje tylko kilka wersji dostawczaka Carrier, które można rezerwować w cenie co najmniej 50 tysięcy dolarów za sztukę, nie wliczając podatków i innych opłat. Rezerwacje wiążą się z wpłatą zaliczki w wysokości maksymalnie 620 dolarów. Kiedy i czy rzeczywiście modele Carrier i Fosslin wejdą do produkcji seryjnej - czas pokaże.

Skomentuj na forumUdostępnij