Aktualności
13.04.2023

Bentley Continental GT Le Mans Collection

W czerwcu tego roku Bentley będzie świętował dwudziestą rocznicę swojej szóstej i jak na razie ostatniej wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Z tej okazji na rynek trafi limitowany Continental GT w wydaniu Le Mans Collection, w którym znajdzie się... cząstka silnika prosto z wyścigowego prototypu Speed 8.

Bentley należy do najbardziej utytułowanych marek wśród zwycięzców 24-godzinnego Le Mans, które w tym roku będzie świętować swoje setne urodziny. Brytyjska marka ma na koncie sześć wygranych: pięć w latach dwudziestych i szóstą w sezonie 2003, w którym triumfował prototypowy Bentley Speed 8 klasy LMGTP. Samochód prowadzili Rinaldo Capello, Tom Kristensen oraz Guy Smith. Maszynę zbudowano jako pochodną projektu wyścigowego Audi R8, które w pierwszej fazie swojej kariery powstało jako coupe oraz spyder. Speed 8, w pierwszym wydaniu znany jako EXP Speed 8, napędzany był 4-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o mocy około 620 koni mechanicznych i ważył tylko około 900 kilogramów. Kolejne generacje modelu startowały w Le Mans - i nie tylko - przez trzy sezony, 2001-2003 i oprócz Le Mans można było zobaczyć je w 12-godzinnym Sebring.

Zdjęcie Bentley Continental GT Le Mans Collection

Specjalnie z okazji 20-lecia ostatniej wygranej Bentley'a w 24-godzinnym Le Mans do zgarnięcia będzie kolekcjonerski Continental GT w wydaniu Le Mans Collection z oddziału Mulliner. Znaki rozpoznawcze: malowanie na biało i zielono na wzór Speed 8, numer 7 na osłonie chłodnicy na wzór zwycięskiego Speed 8, 22-calowe felgi, tabliczki z wieńcami upamiętniającymi każdą z sześciu wygranych Le Mans w środku, zegar odmierzający dwadzieścia cztery godziny oraz... środkowa, obrotowa gablota ozdobiona fragmentem zaworu prosto z 32-zaworowego silnika zwycięskiego Speed 8. Silnik ten wymontowano z maszyny niedługo po wygranej w Le Mans i przetrzymywano gdzieś w magazynach do dnia dzisiejszego. Do ozdobienia Le Mans Collection wykorzystane zostaną 24 zawory.

Zdjęcie Bentley Continental GT Le Mans Collection

Dla Le Mans Collection przewidziano tylko jedną wersję napędową. Postawiono na najszlachetniejszą opcję, oczywiście: 6-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik W12, którego moc ląduje na obu osiach. Motor dostarcza maksymalnie 659 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów, dzięki którym auto rozpędza się do setki w 3,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 335 kilometrów na godzinę. Standardem jest między innymi adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie Dynamic Ride, tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Model oferowany będzie jako coupe i kabriolet. Bentley zbuduje tylko 48 egzemplarzy.

Skomentuj na forumUdostępnij