Aktualności
22.04.2023

Porsche 911 GT2 RS Clubsport Evo

GT2 European Series, wyścigowa seria dedykowana mniej doświadczonym kierowcom, która organizowana jest w cieniu europejskich mistrzostw GT3, wchodzi w ten weekend w swój trzeci, pełny sezon. Na torze Monza we Włoszech do rywalizacji ruszy między innymi zmodernizowany model 911 GT2 produkcji Porsche.

Początki GT2 European Series sięgają roku 2019, w którym to SRO Motorsports Group ogłosiło utworzenie nowych mistrzostw, osadzonych między klasą GT4 oraz GT3. Pomysł na nowe ściganie rozpoczął kiełkować jeszcze tego samego roku od kilku wyścigów pokazowych z udziałem Porsche 911 GT2 oraz Porsche 935, po których właściwy start serii został opóźniony pandemią koronawirusa. GT2 European Series ruszyło oficjalnie w kwietniu 2021 roku od dwóch 50-minutowych wyścigów na torze Autodromo Nazionale Monza we Włoszech. W mistrzostwach wzięły udział samochody marek Audi, Ferrari, KTM, Lamborghini oraz Porsche i gościnnie Brabham. W sezonie 2023 w stawce pojawił się nowy Mercedes-AMG, a w drugiej połowie sezonu spodziewany jest debiut zupełnie nowego Maserati.

Zdjęcie Porsche 911 GT2 RS Clubsport Evo

Porsche od samego początku reprezentowane jest przez model 911 GT2 RS Clubsport, który bazuje na drogowym 911 GT2 RS poprzedniej generacji. W ubiegłym roku nienieckiej maszynie nie udało się wygrać ani razu. W tym roku oczekiwania są większe: do rywalizacji ruszy zmodernizowany samochód z pakietem Evo. Główne założenia: poprawienie aerodynamiki, ustabilizowanie platformy przy największych prędkościach, wymiana amortyzatorów i przesiadka na szersze ogumienie, co wpłynie na przyczepność i zużycie opon. Coupe otrzymało m.in. przeprojektowany pas przedni z nowymi elementami aerodynamicznymi, nowe felgi o średnicy 18 cali, poszerzone nadkola, nowe progi oraz tylne skrzydło uzbrojone w wyższą klapkę Gurney'a.

Zdjęcie Porsche 911 GT2 RS Clubsport Evo

Pakiet na wyścigi pod skrzydłami SRO obejmuje również system szybkiego tankowania, dodatkowe zabezpieczenia w razie uderzenia bocznego oraz nowe, deszczowe światła wymagane przez FIA. W obrębie układu napędowego nie ma większych zmian. Porsche 911 GT2 RS Clubsport Evo napędzane jest podwójnie turbodoładowanym boxerem o pojemności 3,8 litra, który wciśnięto za tylną oś. Silnik generuje około 700 koni mechanicznych, które w klasie GT2 nie są niczym nadzwyczajnym. Wszyscy właściciele RS Clubsport pierwszej serii mogą liczyć na zakup pakietu modyfikacji od Porsche Motorsport w cenie 85 tysięcy euro plus podatki. Obecnie GT2 European Series jest głównym polem popisu samochodów nowej klasy GT2, ale nie jedynym. Tego typu pojazdy dopuszczone są również do pucharów GT America, 24H Series, Nürburgring Langstrecken Serie oraz różnych mniejszych mistrzostw regionalnych.

Skomentuj na forumUdostępnij