Aktualności

Radical SR1 XXR - Optymalizacja potencjału

Odnawianie oferty Radical Motorsport trwa w najlepsze. Brytyjskie zakłady, słynące już od ćwierć wieku z małych, wyścigowych samochodów odświeżyły w ostatnich miesiącach 235-konnego spydera SR3 oraz blisko 430-konnego spydera SR10. Teraz przyszedł czas na najskromniejszy pojazd w ofercie marki: spydera o nazwie SR1.

Model SR1 wylansowano po raz pierwszy w sezonie 2012 jako pojazd dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z torami wyścigowymi. Auto oferowało między innymi miejsce dla kierowcy i pasażera, a w standardzie poruszało się na semi-slickach (w odróżnieniu od SR3 oraz SR10, które stawiały od razu na slicki). Do tej pory na całym świecie sprzedano ponad dwieście egzemplarzy SR1. W tym roku maszyna będzie dostępna w nowej specyfikacji pod tytułem XXR (takie samo, dodatkowe oznaczenie kilka miesięcy wcześniej otrzymały zmodernizowane auta z rodziny SR3 oraz SR10). Radical podkreśla, że tegoroczna modernizacja modelu jest największą od sześciu lat.

Zdjęcie Radical SR1 XXR

Najważniejszymi nowościami w SR1 XXR są jednostka napędowa piątej generacji, poprawiona aerodynamika z pionową płetwą w stylu prototypów LMP oraz długa lista drobnych poprawek, które mają prowadzić do zwiększonej niezawodności i wydajności całego pakietu, które pozwolą na wydłużenie czasu spędzonego na torach wyścigowych. Nowa, umieszczona centralnie jednostka napędowa odznacza się między innymi wydłużonymi okresami serwisowania, wydłużonym okresem wymiany oleju, odchudzonymi elementami rozrządu i układu zapłonowego, poprawionym układem chłodzenia i zredukowanym czasem rozgrzewania. Nowe są również czujniki skrzyni biegów, pompa w układzie rozprowadzania oleju, sucha miska olejowa oraz elektronika.

Zdjęcie Radical SR1 XXR

Sinik przygotowany przez oddział Radical Performance Engines legitymuje się czterema cylindrami, 16-zaworową głowicą i pojemnością 1340 centymetrów sześciennych. Motor, który ma rozwijać co najmniej 200 koni mechanicznych, współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. Samochód waży tylko 490 kilogramów. Wszyscy właściciele SR1 mogą czuć się zaproszeni do markowego pucharu Radical Cup, który obecnie organizowany jest w dwunastu krajach na całym świecie. Do mistrzostw zaproszeni będą również posiadacze nowego SR1 XXR, którego produkcja ma wystartować w zakładach Radicala w Cambridgeshire latem.

Źródło/zdjęcia: Radical Motorsport Radical SR1 XXR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij