Radical SR3 XXR - Moc i precyzja
SR3, najpopularniejszy model w katalogu Radicala, przeszedł kolejną modernizację i przeobraził się w specyfikację XXR. Firma, która świętowała w tym roku swoje dwudzieste piąte urodziny, przy okazji modernizacji sięgnęła po kilka znaczących nowości i pierwszy raz skusiła się na wykorzystanie biopaliw.
Radical Motorsport funkcjonuje oficjalnie od 1997 roku, a spartański spyder o oznaczeniu SR3 po raz pierwszy pojawił się w ofercie marki w 2001 roku. Od tamtego czasu na całym świecie - dziś marka ma 33 przedstawicieli w 21 krajach - sprzedano ponad 1500 egzemplarzy. Od początku działalności Radical wyprodukował ponad 2,8 tysiąca samochodów, których środowiskiem naturalnym są tory wyścigowe. Modele z serii SR3 tworzą obecnie większość gridów w dwunastu mistrzostwach Radical Cup w różnych krajach. W przyszłym roku dołączy do nich gruntownie zmodernizowany SR3 XXR, który jak zwykle powstał po zebraniu opinii od dotychczasowych klientów oraz dealerów i wprowadzeniu najbardziej pożądanych zmian.
Niewielka, wyścigowa maszyna z miejscem dla kierowcy oraz opcjonalnie pasażera w wydaniu XXR - następca pokazanego dwa i pół roku temu SR3 XX - może pochwalić się między innymi zupełnie nowym układem hamulcowym od AP Racing, automatycznym ogranicznikiem prędkości w pitach w standardzie, pakietem aerodynamicznym rozbudowanym o płetwę nad komorą umieszczonego centralnie silnika, bocznymi sekcjami rodem z przeszło 430-konnego modelu SR10, nowymi światłami, opcjonalnym splitterem i dyfuzorem z włókien węglowych, zoptymalizowanym układem chłodzenia, który pozwoli na szybsze rozgrzanie układu napędowego oraz nowym silnikiem prosto z oddziału Radical Performance Engines. Jednocześnie poprawiono systemy czujników, które monitorują stan skrzyni biegów i silnika.
Dla SR3 XXR przygotowano nowy silnik z czterema cylindami o pojemności 1,5 litra, który kręci się do dziesięciu tysięcy obrotów na minutę, generuje maksymalnie 235 koni mechanicznych i współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. To o kilka koni więcej, niż poprzednio. Stosunek mocy do masy przekracza 355 koni mechanicznych na tonę (masa własna w okolicach 660 kilogramów). XXR to pierwszy Radical, który został przystosowany do spalania biopaliwa E85. Na chętnych w dalszym ciągu czeka również mniejsza jednostka o pojemności 1,34 litra. Nową maszynę można już zamawiać. Produkcja SR3 XXR ma ruszyć oficjalnie w lutym przyszłego roku i jeszcze przed końcem miesiąca u pierwszych właścicieli mają wylądować pierwsze sztuki.
Źródło/zdjęcia: Radical Motorsport Radical SR3 XXR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum