Aktualności
27.05.2023

KO Kode61 Birdcage Indywidualne podejście

Ken Okuyama, którego znamy z prac nad takimi samochodami, jak Ferrari Enzo, Maserati Birdcage 75th oraz Ferrari P4/5, przygotował kolejną maszynę pod własnym nazwiskiem. Model o nazwie Kode61 Birdcage, który zadebiutował w Villa d'Este, to ukłon w stronę słynnego Maserati Tipo 61 z końca lat pięćdziesiątych.

Okuyama działa pod własnym nazwiskiem od kilkunastu lat, a jego studio Ken Okuyama Design ma już na koncie kilka unikatowych samochodów, z których część budowana jest na indywidualne zamówienia. W ostatnich latach oglądaliśmy spydera Kode57, inspirowanego Ferrari 250 TR z lat pięćdziesiątych, oraz coupe Kode0, dla którego wzorem był koncept Lancii Staros Zero z 1969 roku. W tym roku podczas Concorso d'Eleganza Villa d'Este zaprezentowano światu najnowsze dzieło Japończyka: spydera Kode61 Birdcage. Tym razem wzorem było słynne, wyścigowe Maserati Tipo 61 z 1959 roku, które z racji lekkiego, rurowego podwozia otrzymało miano Birdcage (dosłownie "klatka dla ptaków"). W samochodzie włoskiej marki, który ważył tylko około 600 kilogramów, pracował 4-cylindrowy silnik o pojemności prawie 2,9 litra, który dostarczał jakieś 250 koni mechanicznych. Tipo 61 pozwoliło m.in. na sięgnięcie po dwie wygrane z rzędu w 1000-kilometrowym wyścigu na Nürburgring.

Zdjęcie KO Kode61 Birdcage

Model Kode61 Birdcage powstał na bliżej nieokreślonej platformie (jeśli iść tropem poprzednich projektów - można podejrzewać o powiązania z Ferrari lub Maserati). Pozbawiony dachu i szyb spyder zaadoptował 20-calowe felgi z najnowszego Maserati MC20, biało-niebieskie malowanie z historycznego Tipo 61 oraz ręczną skrzynię biegów z dźwignią zamkniętą w klasycznej obudowie ze ścieżkami dla każdego przełożenia. Samochód ma być napędzany umieszczonym centralnie, wolnossącym silnikiem V8 z niedawnego repertuaru Maserati. Jednostka o pojemności 4,2 litra ma legitymować się mocą około 400 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym przekraczającym 440 niutonometrów. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne koła, oczywiście.

Zdjęcie KO Kode61 Birdcage

Kode61 Birdcage zadebiutował jako one-off, ale jak zwykle Ken Okuyama i jego załoga gotowi są na przyjmowanie indywidualnych zamówień i budowę kolejnych egzemplarzy, których cena pozostaje tajemnicą. Samochody będą produkowane w całości ręcznie w zakładach w miejscowości Yamagata w Japonii. W repertuarze Ken Okuyama Design znajdują się nie tylko kolekcjonerskie samochody. Działające od 2006 roku studio projektuje również meble, budynki, wnętrza budynków, przedmioty codziennego użytku, autobusy, pociągi, maszyny rolnicze, narzędzia, silniki wysokoprężne, skutery, zegarki, telewizory oraz okulary. W ostatnich latach studio zaprojektowało także karoserie dla samochodów osobowych chińskiej marki Aiways.

Skomentuj na forumUdostępnij