Zenvo Aurora - Młot Thora
Zenvo Automotive przygotowuje się do premiery zupełnie nowego modelu, który ma wzbudzić spore poruszenie w niszy limitowanych super samochodów. Przepis na zwrócenie na siebie uwagi całego świata będzie prosty: zbudowane od zera, benzynowe V12, cztery turbosprężarki, układ hybrydowy i razem blisko 1900 koni mechanicznych.
Duńskie Zenvo Automotive funkcjonuje oficjalnie od 2007 roku, od którego rozwijana była platforma z umieszczonym centralnie silnikiem V8 z turbosprężarką i sprężarką mechaniczną, którą wykorzystano w serii modeli ST1, TS1, TSR i ich licznych pochodnych. W najmocniejszych wersjach moc układu napędowego dochodziła do 1379 koni mechanicznych. Ale to już przeszłość. Zenvo od kilku lat pracuje nad zupełnie nową, modułową platformą z węglowych kadłubem i węglowymi ramami pomocniczymi, nową skrzynią biegów własnej konstrukcji, zupełnie nowym silnikiem spalinowym oraz układem hybrydowym, który będzie mu towarzyszył. Pierwszym modelem z nowej gamy ma być super coupe Aurora, które będzie oferowane w wydaniu Aurora Tur do zwykłego ruchu drogowego oraz Aurora Agil z aerodynamiką rozbudowaną z myślą o jeździe torowej.
Zupełnie nowa, aluminiowa jednostka napędowa została opracowana we współpracy z firmą Mahle Powertrain, którą utworzono prawie dwadzieścia lat temu po przejęciach i przekształceniach części Coswortha. Widlasta dwunastka będzie charakteryzować się pojemnością 6,6 litra, czterema turbosprężarkami, obrotami dochodzącymi do 9,8 tysiąca na minutę, apetytem na paliwa ze źródeł odnawialnych i mocą co najmniej 1270 koni mechanicznych. Jej imię: Mjølner V12-4T, prosto od imienia młota Thora, boga burzy i piorunów w mitologii nordyckiej. Silnikowi spalinowemu będzie towarzyszył układ hybrydowy, który ma dostarczać kolejne prawie 610 koni mechanicznych. Nowe V12 ma spełniać przyszłe normy spalin, które będą obowiązywać w Europie, a także normy obowiązujące na terenie USA.
Zenvo Aurora z mocą dochodzącą, a może nawet przekraczającą 1900 koni mechanicznych, ma zadebiutować już osiemnastego sierpnia. Prędkość auta w wydaniu Tur ma być ograniczona, ale ma przekraczać 400 kilometrów na godzinę. Produkcja modelu będzie limitowana do stu egzemplarzy, z których co najmniej jedna trzecia była zarezerwowana już cztery miesiące temu. W ramach swojego 10-letniego planu na najbliższą przyszłość Zenvo Automotive planuje powiększenie swoich wpływów i repertuaru: nowe V12 od początku jest projektowane tak, aby wkrótce na jego bazie można było przygotować również nowe silniki benzynowe w układzie V8 oraz V6. Docelowo takie jednostki miały być dostępne do samodzielnego zakupu, na przykład przez inne marki do modeli własnej produkcji lub przez domowych majsterkowiczów do własnych projektów.
Źródło/zdjęcia: Zenvo Automotive Zenvo Aurora na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum