Aktualności
04.08.2023

Maserati Levante V8 Ultima

Dni widlastych ósemek w ofercie Maserati są już policzone. Włoska marka szykuje się do przejścia na napędy elektryczne i zaczyna wygaszanie wersji spalinowych od pożegnania się z silnikami w formacie V8 właśnie. Jedną z ostatnich okazji do nabycia czegoś takiego jest limitowany model Levante V8 Ultima.

Maserati Levante zostało wylansowane na początku 2016 roku jako pierwszy SUV w ofercie Maserati, który trafił do produkcji seryjnej. Model w swojej przeszło siedmioletniej karierze oferowany był z benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami w układzie V6 oraz V8, a także jako hybryda z rzędową jednostką o czterech cylindrach. Maksymalna moc w najmocniejszych odmianach dochodziła do blisko 600 koni mechanicznych! W tym roku zostanie zakończona produkcja widlastych ósemek Maserati. Z tej okazji na rynek trafi limuzyna Ghibli w limitowanym wydaniu 334 Ultima, która rozpędza się aż do 334 kilometrów na godzinę, oraz Levante w limitowanym, pożegnalnym wydaniu V8 Ultima.

Zdjęcie Maserati Levante V8 Ultima

Na pokładzie Levante V8 Ultima znajdziemy podwójnie turbodoładowany, benzynowy silnik w układzie V8 o pojemności 3,8 litra i kącie rozchylenia 90 stopni. Model wywodzi się bezpośrednio z Levante Trofeo. Włoska konstrukcja daje z siebie tyle, ile dawała w ostatnich latach: maksymalnie 580 koni mechanicznych i prawie 730 niutonometrów. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylną oś poprzez samoblokujący się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz automatyczną skrzynię biegów ZF o ośmiu przełożeniach. Na wzór Trofeo sięgnięto tu po body kit z włókien węglowych, a specjalnie dla V8 Ultima przygotowano takie elementy, jak 22-calowe felgi Orione, dodatkowe oznaczenia, dwukolorową tapicerkę oraz nowe kolory karoserii: odcienie Nero Assoluto i Blu Royale.

Zdjęcie Maserati Levante V8 Ultima

Maserati Levante V8 Ultima powstanie w liczbie tylko 103 egzemplarzy. To nawiązanie do projektu 103, unikatowego 5000 GT Scia di Persia z 1959 roku, które powstało na zamówienie rodziny królewskiej i na którym wzorowano Ghibli 334 Ultima (również limitowane do 103 egzemplarzy). Po roku 2023 główną rolę wśród spalinówek Maserati odgrywać będzie podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności trzech litrów, które opracowano kilka lat temu na potrzeby super sportowego coupe MC20. Do roku 2025 wszystkie modele marki z Modeny mają być dostępne w wersjach w pełni elektrycznych, a do roku 2030 mają zniknąć ostatnie silniki spalinowe - cała gama modelowa Maserati ma być wtedy zasilana wyłącznie energią elektryczną.

Skomentuj na forumUdostępnij