Aktualności
29.09.2023

Porsche 911 GT3 R Rennsport Poza ograniczeniami

Rodzina 911 wychowanych na sportach samochodowych powiększyła się o kolejnego przedstawiciela spod szyldu GT3. Tym razem Porsche zwróciło się do kolekcjonerów samochodów torowych z limitowanym 911 GT3 R Rennsport, które świadomie i dobrowolnie nie przywiązuje wagi do przepisów żadnej z serii wyścigowych GT.

Porsche premierą 911 GT3 R Rennsport generacji 992 jeszcze bardziej komplikuje to, czym są samochody z serii GT3. Obecnie mamy wśród nich modele drogowe i wyścigowe: drogowe, 510-konne 911 GT3, odmianę Touring z dyskretniejszą karoserią, drogowe, 525-konne 911 GT3 RS z podrasowaną aerodynamiką i zawieszeniem, fabryczne pakiety modyfikacji od Manthey Racing, torowe 911 GT3 R klasy GT3 o mocy do 565 KM oraz torowe 911 GT3 Cup o mocy 510 KM, które służy głównie markowemu pucharowi. Gdzie wpisuje się nowe 911 GT3 R Rennsport? Można powiedzieć, że ląduje zupełnie poza stosowaną do tej pory skalą. To samochód przygotowany na bazie ścigacza klasy GT3, którego nie obowiązują żadne przepisy, które mogłyby ograniczyć jego potencjał aerodynamiczny oraz moc wciśniętego za tylną osią silnika.

Zdjęcie Porsche 911 GT3 R Rennsport

Wersję Rennsport, mającą być spadkobiercą przygotowanego kilka lat temu Porsche 935, definiuje zupełnie nowy projekt aerodynamiczny z rozbudowanymi płatami z przodu i ogromnym skrzydłem z tyłu. Ze zwykłego GT3 R przerwać miała tylko przednia klapa oraz dach. W środku pojawiły się między innymi nowe monitory dwóch zewnętrznych kamer, nowe oświetlenie i nowy ekran powitalny. Wolnossący boxer o pojemności 4,2 litra, który uwolnił się od Balance of Perfomance, charakteryzuje się nowymi tłokami i korbowodami, zwiększonym stopniem sprężania i przystosowaniem do spalania mieszanki paliwowej E25. Napęd na tylne koła przenosi sekwencyjna przekładnia o sześciu przełożeniach z łopatkami przy kierownicy, w której zwiększono ostatnie przełożenie z myślą o podniesieniu prędkości maksymalnej o około 20 km/h w porównaniu do 911 homologowanego w kategorii GT3.

Zdjęcie Porsche 911 GT3 R Rennsport

Silnik, który kręci się do 9,4 tysięcy obrotów na minutę, generuje teraz aż 620 koni mechanicznych. To aż 148 koni mechanicznych z jednego litra. Masa własna: około 1240 kilogramów. Standardem jest między innymi zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami KW, ogumienie przygotowane specjalnie przez Michelin, 18-calowe felgi BBS, układ hamulcowy z częściami od AP Racing oraz 117-zbiornik paliwa. Kolekcjonerskie 911 GT3 R Rennsport zostanie wyprodukowane przez Porsche w liczbie tylko 77 egzemplarzy, z których każdy będzie polegał programowi indywidualizacji i dostrojeniu przez oddział Porsche Motorsport w zależności od potrzeb każdego właściciela. Cena za sztukę: skromne 951 tysięcy euro plus lokalne podatki i opłaty (aktualnie to równowartość co najmniej 4,4 miliona złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij