Aktualności
30.09.2023

Audi SQ8 Technika świateł

Audi zaprezentowało odświeżony model Q8, odmłodzone wydanie największego i najbardziej luksusowego SUV'a w swojej ofercie, wliczając mocarną odmianę SQ8. Na długiej liście poprawek i nowości znalazło się między innymi nowe oświetlenie zewnętrzne, które dostępne będzie w kilku różnych konfiguracjach.

Audi Q8 zadebiutowało w połowie 2018 roku, a rok później zaprezentowano pierwsze SQ8, do którego trafił... silnik wysokoprężny. W tym miesiącu cała rodzina przeszła zasłużoną modernizację: przeprojektowano zderzaki, osłonę chłodnicy Singleframe, przygotowano nowe zestawy felg w rozmiarze od 21 do 23 cali, nowe detale, nowy pakiet nadwoziowy S Line, nowe fotele i nowe światła z przodu i z tyłu z niespotykanymi wcześniej możliwościami indywidualizacji. Nowością są m.in. reflektory HD Matrix LED i w światła laserowe jako dodatkowe światła drogowe. Rozszerzoną ofertę oświetlenia uzupełniają tylne światła w technologii OLED z czterema wzorami do wyboru oraz listwa świetlna LED, rozciągnięta na prawie całą szerokość samochodu. Do auta trafiło również przeprojektowane, dwuwymiarowe, czarno-białe logo marki.

Zdjęcie Audi SQ8

Gamę standardowych jednostek napędowych otwiera 231-konny silnik wysokoprężny i zamyka 340-konna jednostka benzynowa (w ubiegłym roku swoją premierę miało elektryczne Q8 E-Tron). W osobnej kategorii znajduje się topowe SQ8 (w ubiegłym roku swoją premierę miało również elektryczne, 503-konne SQ8 E-Tron). Pracuje w nim widlasta, podwójnie turbodoładowana ósemka o pojemności czterech litrów, z której płynie maksymalnie 507 koni mechanicznych oraz 770 niutonometrów. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła. Na wyposażeniu SQ8 znajduje się między innymi adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, sportowy mechanizm różnicowy, elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłów, wydech z modulacją dźwięku oraz wzmocniony układ hamulcowy (tarcze hamulcowe na przedniej osi mają aż 400 milimetrów średnicy).

Zdjęcie Audi SQ8

Audi SQ8 ma rozpędzać się do setki w czasie tylko 4,1 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną ograniczoną tradycyjnie do 250 kilometrów na godzinę. Zmodernizowane Q8 i SQ8 można już zamawiać, pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w pierwszym kwartale przyszłego roku. Cennik w przypadku topowego SQ8 zaczyna się od 119,5 tysiąca euro (w przeliczeniu około 550 tysięcy złotych). Polski cennik zaczyna się w tej chwili od prawie 570 tysięcy złotych, a z różnego rodzaju opcjami cena auta może z łatwością przekroczyć 750 tysięcy złotych (na przykład: rozbudowane nagłośnienie Bang & Olufsen to dopłata ponad 31 tysięcy złotych, asystent jazdy nocnej to prawie 13 tysięcy złotych, 23-calowe felgi to nawet przeszło 16 tysięcy złotych i tak dalej). Cała rodzina Q8 każdego roku znajduje na terenie Europy kilkanaście tysięcy nabywców.

Skomentuj na forumUdostępnij