Aktualności
09.11.2022

Audi SQ8 E-Tron Największe w rodzinie

Cztery lata temu pierwszym, produkowanym seryjnie na dużą skalę modelem Audi o napędzie elektrycznym został duży, luksusowy SUV o nazwie E-Tron. Ale to już historia: po gruntownej modernizacji maszyna przedstawia się jako Q8 E-Tron. I nie tylko: po raz pierwszy mamy do czynienia również ze sportowymi wariantami SQ8 E-Tron.

E-Tron pierwszej generacji rozszedł się w ciągu czterech lat w liczbie ponad 150 tysięcy egzemplarzy. Nowe Audi Q8 E-Tron, dostępne jako pełnowymiarowy SUV oraz Sportback ze ściętym dachem o długości ponad 4,91 metra, to przede wszystkim odświeżona stylistyka nadwozia, przeprojektowane wnętrze, zwiększona pojemność akumulatorów, wydajniejsze sposoby ładowania i zwiększona zawartość części wyprodukowanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Podstawowa oferta obejmie dwa warianty napędowe o mocy od 250 do 300 kW i zasięgu od około 490 do około 600 kilometrów, zależnie od wersji i nadwozia.

Zdjęcie Audi SQ8 E-Tron

Ofertę zamykać będzie teraz SQ8 E-Tron oraz Sportback SQ8 E-Tron. W obu przypadkach instalowane będą trzy silniki elektryczne o nowej konstrukcji, jeden na przedniej i dwa na tylnej osi. Maksymalna moc układu napędowego w trybie boost dojdzie do 370 kW - 503 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 973 niutonometry. Silniki elektryczne będą posilać się z akumulatorów o pojemności 106 kWh netto, które będzie można ładować na stacjach szybkiego ładowania mocą do 170 kW. Ładowanie z 10% do 80% w najlepszym przypadku ma zajmować około 31 minut. Zasięg: do 494 kilometrów w wersji SUV i do 513 kilometrów w wersji Sportback. W oby SQ8 prędkość maksymalna będzie ograniczona do 210 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Audi SQ8 E-Tron

Nowe modele z rodziny E-Tron będą mogły pochwalić się również cyfrową deską rozdzielczą z dotykowymi wyświetlaczami, szklanym dachem, czterostrefową klimatyzacją, cyfrowymi reflektorami Matrix LED, pneumatycznym zawieszeniem z regulacją prześwitu i stopnia amortyzacji, około czterdziestoma systemami wsparcia kierowcy oraz opcjonalnymi pakietami stylistycznymi. Maszyny mają trafić do pierwszych klientów w Niemczech i na najważniejszych rynkach europejskich najwcześniej pod koniec lutego przyszłego roku. Niemiecki cenni Q8 E-Tron ma zaczynać się od 74,4 tysięcy euro (aktualnie to równowartość około 350 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij