Genesis GV80 - Pewna równowaga
Genesis pokazał odświeżone modele z serii GV80, której w styczniu miną dokładnie cztery lata od wejścia do sprzedaży. Duże, luksusowe SUV'y zadebiutowały w Korei z drobnymi zmianami stylistycznymi, nowymi technologiami na pokładzie i ofertą napędową, która przekracza czterysta koni mechanicznych.
Sprzedaż modelu GV80 rozpoczęła się w styczniu 2020 roku, od którego na całym świecie sprzedano ponad 170 tysięcy egzemplarzy. Kilka miesięcy temu zaprezentowano drugą wersję nadwoziową - Coupe z opadającą nisko linią dachu. W najbliższym czasie na wybranych rynkach pojawi się zmodernizowany GV80: przeprojektowany grill, nowe oświetlenie w technologii MLA (Micro Lens Array), felgi w rozmiarze od 20 do 22 cali, 27-calowy wyświetlacz OLED w środku, nowe elementy sterowania, czterostrefowa klimatyzacja dla trzech rzędów siedzeń, opcjonalne wyświetlacze dla pasażerów z tyłu, nagłośnienie Bang & Olufsen, nowe kolory karoserii i wnętrza, materiały, detale i rozszerzone systemy wspomagające kierowcę.
W przypadku GV80 klienci będą mieli do wyboru dwie wersje napędowe, obie benzynowe. Ofertę otworzy 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik z czterema cylindrami w rzędzie o mocy 308 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 422 niutonometrów. Stopień wyżej stanie turbodoładowana jednostka w układzie V6 o pojemności 3,5 litra, z której wyciśnięto 385 koni mechanicznych i 530 niutonometrów. O utrzymaniu w ofercie dotychczasowego silnika wysokoprężnego na razie Genesis nie wspomina. Na uzbrojeniu SUV'a znajdzie się adaptacyjne zawieszenie z układem przewidującym w czasie rzeczywistym warunki drogowe, adaptacyjne poduszki silnika, system stabilizacji jazdy podczas silnych podmuchów wiatru, automatyczny system jazdy terenowej, oparty o algorytmy AI oraz dziesiątki innych wynalazków, o których jeszcze niedawno nikomu się nie śniło.
W przypadku GV80 Coupe trafimy na najmocniejszy silnik w ofercie, kolejne V6. Jest nim 3,5-litrowa jednostka z klasyczną turbosprężarkę, którą napędzają gazy wydechowe oraz elektryczną sprężarką pracującą w obwodzie pod napięciem 48 V, która sprawdza się przede wszystkich w niskim zakresie obrotów silnika. Do dyspozycji dostaniemy 421 koni mechanicznych i 550 niutonometrów, które przenoszone są na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. Tylko w przypadku GV80 Coupe trafimy na kontrolę szybkiego startu, tryb dynamicznej jazdy Sport+, aktywny układ wydechowy oraz... regulację zachowania się pedału hamulca (Flex Brake). Obecnie Genesis, należący do rodziny Hynudai'a, obecny jest oficjalnie tylko na niektórych rynkach europejskich (Niemcy, Szwajcaria, Wielka Brytania).
Źródło/zdjęcia: Genesis Genesis GV80 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum