Aktualności
16.10.2023

Genesis GV80 Pewna równowaga

Genesis pokazał odświeżone modele z serii GV80, której w styczniu miną dokładnie cztery lata od wejścia do sprzedaży. Duże, luksusowe SUV'y zadebiutowały w Korei z drobnymi zmianami stylistycznymi, nowymi technologiami na pokładzie i ofertą napędową, która przekracza czterysta koni mechanicznych.

Sprzedaż modelu GV80 rozpoczęła się w styczniu 2020 roku, od którego na całym świecie sprzedano ponad 170 tysięcy egzemplarzy. Kilka miesięcy temu zaprezentowano drugą wersję nadwoziową - Coupe z opadającą nisko linią dachu. W najbliższym czasie na wybranych rynkach pojawi się zmodernizowany GV80: przeprojektowany grill, nowe oświetlenie w technologii MLA (Micro Lens Array), felgi w rozmiarze od 20 do 22 cali, 27-calowy wyświetlacz OLED w środku, nowe elementy sterowania, czterostrefowa klimatyzacja dla trzech rzędów siedzeń, opcjonalne wyświetlacze dla pasażerów z tyłu, nagłośnienie Bang & Olufsen, nowe kolory karoserii i wnętrza, materiały, detale i rozszerzone systemy wspomagające kierowcę.

Zdjęcie Genesis GV80

W przypadku GV80 klienci będą mieli do wyboru dwie wersje napędowe, obie benzynowe. Ofertę otworzy 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik z czterema cylindrami w rzędzie o mocy 308 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 422 niutonometrów. Stopień wyżej stanie turbodoładowana jednostka w układzie V6 o pojemności 3,5 litra, z której wyciśnięto 385 koni mechanicznych i 530 niutonometrów. O utrzymaniu w ofercie dotychczasowego silnika wysokoprężnego na razie Genesis nie wspomina. Na uzbrojeniu SUV'a znajdzie się adaptacyjne zawieszenie z układem przewidującym w czasie rzeczywistym warunki drogowe, adaptacyjne poduszki silnika, system stabilizacji jazdy podczas silnych podmuchów wiatru, automatyczny system jazdy terenowej, oparty o algorytmy AI oraz dziesiątki innych wynalazków, o których jeszcze niedawno nikomu się nie śniło.

Zdjęcie Genesis GV80 Coupe

W przypadku GV80 Coupe trafimy na najmocniejszy silnik w ofercie, kolejne V6. Jest nim 3,5-litrowa jednostka z klasyczną turbosprężarkę, którą napędzają gazy wydechowe oraz elektryczną sprężarką pracującą w obwodzie pod napięciem 48 V, która sprawdza się przede wszystkich w niskim zakresie obrotów silnika. Do dyspozycji dostaniemy 421 koni mechanicznych i 550 niutonometrów, które przenoszone są na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. Tylko w przypadku GV80 Coupe trafimy na kontrolę szybkiego startu, tryb dynamicznej jazdy Sport+, aktywny układ wydechowy oraz... regulację zachowania się pedału hamulca (Flex Brake). Obecnie Genesis, należący do rodziny Hynudai'a, obecny jest oficjalnie tylko na niektórych rynkach europejskich (Niemcy, Szwajcaria, Wielka Brytania).

Skomentuj na forumUdostępnij