Mercedes-AMG GLA 45 S - Zmiana tonacji
AMG ma w tym roku pełne ręce roboty, z czym wiążą się nieustanne nowości i modernizacje wśród takich modeli, jak CLA, GLC, GLE, GT 4-Door Coupe, GT czy torowego GT2, o 4-cylindrowym silniku dla Lotusa Emiry nie wspominając. W ostatnich tygodniach fala nowości dotarła również do najmocniejszego, kompaktowego crossovera w ofercie.
Mowa oczywiście o modelu GLA 45 S z napędem wszystkich czterech kół w systemie 4Matic+ z układem AMG Torque Control, pod którego maską pracuje jednostka spokrewniona z silnikiem produkowanym na potrzeby Lotusa. W najnowszym wcieleniu crossover otrzymał przeprojektowany przedni pas, firmowe logo z herbem AMG na pokrywie komory silnika, całe oświetlenie w technologii LED w nowej stylistyce (w opcji matrycowe reflektory Multibeam LED), czerwone zaciski hamulcowe za 20-calowymi felgami, poszerzane nadkola lakierowane na kolor nadwozia (poprzednio były czarne) oraz nowe wykończenia detali pokroju końcówek wydechu, tylnego spoilera czy elementów ozdobnych kabiny, które mogą być wykonane z brązowego drewna lipowego o otwartych porach.
W środku na kierowcę czeka nowa, wielofunkcyjna kierownica AMG Performance oraz zaktualizowany system informacyjno-rozrywkowy MBUX z rozszerzonym zestawem fabrycznych usług. Nowe opcje obejmują nowe wzory felg w rozmiarze od 19 do 21 cali, nowe tapicerki standardowych foteli i opcjonalnych AMG Performance, nowe kolory dla połączenia syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Microcut oraz tapicerek skórzanych. Tak samo, jak wcześniej na wyposażenie trafiło zawieszenie z kilkoma trybami pracy, kilka różnych trybów jazdy do wyboru w systemie AMG Dynamic Select, specjalnie dostrojony układ kierowniczy i wzmocniony układ hamulcowy z tarczami o średnicy aż 360 milimetrów na przedniej osi.
Sercem AMG GLA 45 S pozostaje dwulitrowy, czterocylindrowy silnik spalinowy z turbosprężarką typu twin-scroll. Tak samo, jak w ostatnich latach jednostka dostarcza maksymalnie 421 koni mechanicznych przy 6,75 tysiącach obrotów na minutę oraz 500 niutonometrów w zakresie od pięciu do 5,25 tysięcy obrotów na minutę. Napęd na wszystkie cztery koła, który w trybie jazdy Race można ustawić według własnego uznania, przenosi 8-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia AMG Speedshift DCT. Osiągi: od zera do setki w 4,3 sekundy i prędkość maksymalna 270 kilometrów na godzinę. W polskim cenniku nowego modelu jeszcze nie ma (oferta kończy się na GLA 35), na terenie Niemiec jego ceny zaczynąją się od 82,7 tysiąca euro.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG GLA 45 S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum