Aktualności
21.11.2023

Ginetta G56 GT4 Evo Rygory rywalizacji

Ginetta, która jest obecna w grupie ścigaczy GT4 pod skrzydłami SRO właściwie od jej początków, przygotowała zmodernizowane coupe typu G56. W przyszłym roku będzie można zobaczyć je w wyścigach na całym świecie, w tym prawdopodobnie w planowanym od dawna wyścigu długodystansowym wyłącznie dla samochodów GT4.

Brytyjska Ginetta fukcjonuje już od przeszło sześćdziesięciu lat i od samego początku działalności skupia się na samochodach sportowych i wyścigowych. W grupie GT4 pod rządami SRO Motorsports Group pojawiła się kilkanaście lat temu z modelem G50, kóry korzystał z widlastej szóstki Forda. Niedługo później wylansowano nowy model, coupe G55. Jakieś dwa lata temu jego miejsce zajął model G56, w którym miejsce silnika V6 zajęła jednostka V8 i który doczekał się kilku wersji wyścigowych, w tym wersji homologowanej w kategorii GT4, oczywiście. Już teraz z myślą o sezonie 2024 zadebiutowało udoskonalone pod każdym względem coupe G56 GT4 Evo.

Zdjęcie Ginetta G56 GT4 Evo

Model Evo poznamy po nowej, wentylowanej pokrywie komory silnika i zmienionym skrzydle z tyłu. Twórcy auta poprawili klimatyzację kabiny, układ chłodzenia silnika, zredukowali zużycie ogumienia i zwiększyli prędkość auta na odcinkach prostych (prędkość maksymalna sięga teraz 266 kilometrów na godzinę). Z wieloma poprawkami wiążą się rozszerzone możliwości regulacji elementów zawieszenia, powiększone felgi i ogumienie, zwiększony prześwit i obniżony środek ciężkości. Samochód w dalszym ciągu napędzany jest wolnossącym V8 o pojemności 6,2 litra, z którego płynie do 507 KM (zależnie od Balance Of Performance). Samochód przytył i waży teraz około 1400 kilogramów (zależnie od BoP).

Zdjęcie Ginetta G56 GT4 Evo

Ginetta zamierza przygotować na sezon 2024 tylko dwadzieścia egzemplarzy modelu G56 GT4 Evo, z czego połowa została już zarezerwowana przez aktualnych klientów marki. Obecnie pakiet Evo jest jeszcze testowany. Samochody typu GT4 można oglądać między innymi w pucharach European GT4 Series, British GT Championship, GT4 America, GT4 Asia i Nürburgring Endurance Series. Na zakończenie sezonu 2023 planowany był pierwszy, długodystansowy wyścig samochodów GT4, 6-godzinny wyścig na torze Vallelunga we Włoszech (jako "6h Rzymu", nie liczące się do klasyfikacji generalnej European GT4 Series), ale jego organizacja została przełożona na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Skomentuj na forumUdostępnij