Aktualności
02.12.2023

Genesis X Gran Berlinetta Vision Gran Turismo

Marka Genesis po raz kolejny połączyła siły z twórcami gier z serii Gran Turismo, którą zapoczątkowano ponad ćwierć wieku temu. Tym razem na potrzeby symulatora dostępnego na konsolach PlayStation przygotowano coś wyjątkowego. W ramach projektu Vision Gran Turismo powstała wizja sportowego coupe X Gran Berlinetta.

Genesis, czyli najbardziej luksusowa marka w koncernie Hyundai Motor Company, pojawiła się w Gran Turismo już kilka lat temu, ale wtedy mieliśmy do czynienia z konceptami wywodzącymi się z produkowanej seryjnie limuzyny G70. Tym razem nie ma mowy o czymś równie pospolitym: z myślą najnowszym Gran Turismo 7 i aktualizacji, która ukaże się w styczniu przyszłego roku, przygotowano koncept dwuosobowego grand tourera X Gran Berlinetta. Samochód jako nieruchomy model w pełnej skali zaprezentowano podczas finałów simracingowego pucharu Gran Turismo World Series w Barcelonie w Hiszpanii. Planów na budowę w pełni sprawnej maszyny w rzeczywistości w nie ma.

Zdjęcie Genesis X Gran Berlinetta Vision Gran Turismo

Wielkie, wirtualne coupe zostało zaprojektowane jako punkt kulminacyjny nowej filozofii stylistycznej marki. Linie auta podkreślają podwójne, równoległe pasy świetlne, przedni wlot powietrza w kształcie firmowego grilla i muskularny tył, na którym zawinięto zintegrowany spoiler. I na tym nie koniec: Genesis już teraz zapowiada, że gracze otrzymają również wersję wyścigową z ogromnym skrzydłem z tyłu i innymi zmianami. Przed kierowcą zainstalowano cyfrowe centrum dowodzenia w postaci kierownicy zintegrowanej z wyświetlaczem i przełącznikami, które pozwalają na regulację systemów kontroli trakcji czy ABS. W zamyśle mechanicznego połączenia między kierownicą i przednimi kołami nie ma - współpraca realizowana jest w ramach układu steer-by-wire.

Zdjęcie Genesis X Gran Berlinetta Vision Gran Turismo

Genesis X Gran Berlinetta VGT ma być hybrydą, której moc w wersji wyścigowej przekracza tysiąc koni mechanicznych. Z przodu, daleko za przednią osią, upchnięto spalinowy silnik w układzie V6, który należy do rodziny Lambda II (rozmiary seryjnych jednostek z tej serii dochodzą do 3,8 litra i rozwijają w modelach marek Hyundai, Kia oraz Genesis do 370 koni mechanicznych). Kręci się on aż do dziesięciu tysięcy obrotów na minutę i dostarcza maksymalnie 882 konie mechaniczne oraz 1071 niutnometrów! Jednostkę spalinową wspomaga elektryczny silnik firmy Yasa, który generuje do 204 koni mechanicznych oraz 266 niutonometrów. W sumie moc systemowa dochodzi do 1086 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy sięga 1337 niutonometrów.

Skomentuj na forumUdostępnij