Mercedes-AMG CLE 53 Coupe - Sprężystość ciała
Najnowsze coupe w rodzinie Mercedes-Benza, model jako pierwszy noszący oznaczenie CLE, wchodzi na kolejny stopień wtajemniczenia i ląduje w katalogu AMG. Jako pierwszy pod marką Mercedes-AMG ukazał się CLE 53, do którego trafił sześciocylindrowy silnik spalinowy z podwójnym doładowaniem oraz układem miękkiej hybrydy.
Bazowy CLE przyszedł na świat w lipcu tego roku jako zupełnie nowa pozycja w repertuarze Mercedes-Benza, która za jednym zamachem przejęła role spełniane wcześniej przez modele C Coupe oraz E Coupe. Nowe coupe w najmocniejszej specyfikacji legitymowało się mocą 381 koni mechanicznych, ale wtedy nie było jeszcze mowy o żadnym AMG. Dziś możemy już mówić o pierwszym modelu pod maską Mercedes-AMG. Jest nim CLE 53 Coupe, do którego trafił układ napędowy typu mild hybrid (tak zwana miękka hybryda). Oznacza to między innymi, że oprócz silnika spalinowego zainstalowano tu rozrusznik zintegrowany z alternatorem, który na krótko może dostarczać dodatkowe 23 koni mechanicznych mocy i 205 niutonometrów momentu obrotowego. Zasila on również 48-woltową pokładową instalację elektryczną.
AMG CLE 53 Coupe trzyma się sześciocylindrowego, rzędowego silnika typu M 256 o pojemności trzech litrów z podwójnym turbodoładowaniem realizowanym przez turbosprężarkę oraz dodatkową sprężarkę elektryczną. Po wszystkich modernizacjach motor wypluwa maksymalnie 449 koni mechanicznych i 560 niutonometrów, a w trybie overboost 600 niutonometrów na maksymalnie 12 sekund. Silnik spalinowy współpracuje z 9-stopniową skrzynią biegów AMG Speedshift TCT 9G, która może pracować w jednym z kilku trybów jazdy, w tym Sport+. Napęd przenoszony jest stale na obie osie w systemie AMG Performance 4Matic+. Coupe przyspiesza od zera do setki w 4,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Wyposażenie opcjonalne umożliwia podniesienie limitu do 270 kilometrów na godzinę.
W pakiecie od AMG otrzymujemy również takie wynalazki, jak poszerzone nadkola i zwiększony rozstaw kół, nowe felgi w rozmiarze 19 lub 20 cali, opcjonalne pakiety stylistyczne (w tym z motywami z włókien węglowych), zmodyfikowane wyświetlacze pokładowe, kierownicę AMG Performance, pięć różnych trybów jazdy w systemie AMG Dynamic Select (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual plus dodatkowe sterowanie w systemie AMG Dynamics takimi układami, jak kontrola stabilności i napęd obu osi, który przewiduje tryb drifrowania i przeniesienie całej mocy tylko na tył), adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, koła skrętne na tylnej osi i wzmocniony układ hamulcowy z 370-milimetrowymi tarczami z przodu i 360-milimetrowymi z tyłu. Ceny nowego AMG CLE 53 nie są jeszcze znane.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG CLE 53 Coupe na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum