Mullen Five RS - Poza zwyczajność
Kalifornijskie Mullen kontynuuje prace nad uprzykrzeniem życia takim markom, jak Tesla, i wprowadzeniem na drogi nowych crossoverów o napędzie elektrycznym. Ponad dwa lata temu pokazano pierwszą propozycję marki - model Five. Teraz jego możliwości potęguje sportowy wariant Five RS o mocy przeszło tysiąca koni mechanicznych.
Korzenie Mullen Automotive sięgają kilkunastu lat wstecz, a aktualnie w repertuarze firmy oprócz modelu Five znajdziemy elektryczne pojazdy dostawcze, które pojawiły się wkrótce po przejęciu części udziałów w Bollinger Motors. Marka szykuje się również od kilku lat do wprowadzenia na rynek sportowego coupe o nazwie GT, które zostało opracowane przez chińskie Qiantu Motor. W tym miesiącu na wystawie Consumer Electronics Show w Las Vegas pokazano nową, mocarną ewolucję modelu Five. Jest nią sportowa wersja RS, która legitymuje się piorunującymi, wysysającymi akumulatory do zera osiągami. Dla przypomnienia: bazowy Five ma rozpędzać się od zera do 60 mil na godzinę w 3,2 sekundy, jego prędkość maksymalna ma być ograniczona do 155 mil na godzinę (250 km/h), a jego zasięg ma dochodzić do 525 kilometrów.
Five RS bazuje na platformie z dwoma silnikami elektrycznymi, dwiema 2-stopniowymi przekładniami, napędem obu osi i bateriami o pojemności stu kilowatogodzin w systemie pod napięciem 800 voltów. Ładowanie baterii w zakresie od zera do 80% w teorii może zajmować tylko 21 minut. Maszynę uzbrojono w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, przeprojektowane zawieszenie, przeprojektowany układ kierowniczy, przeprojektowaną karoserię z poszerzonymi nadkolami i nowymi elementami, które mają poprawić aerodynamikę oraz system rozpoznawania twarzy, który będzie między innymi otwierał i zamykał zamki drzwi. W środku: sportowe fotele pokryte Alcantarą i skórą Nubuck, detale przypominające włókna węglowe, cyfrowe wyświetlacze oraz system operacyjny z osobistym asystentem Persona, opartym o algorytmy tak zwanej sztucznej inteligencji.
Wersja RS zapowiadana jest maszyna o mocy co najmniej 1000 koni mechanicznych i momencie obrotowym przeszło 1150 niutonometrów, która będzie rozwijać prędkość 60 mil na godzinę w niecałe dwie sekundy i przekraczać 320 kilometrów na godzinę. Samochód ma ważyć około 2,3 tony, a jego zasięg ma dochodzić do 480 kilometrów. Pełne ładowanie baterii w domowych warunkach z domowego wallboxa ma zajmować około 11,5 godziny. Do wyboru będzie kilka trybów jazdy: Normal, Sport oraz Track Five, a także jazda z nogą tylko na gazie z systemem odzyskiwania energii kinetycznej, w którym auto będzie hamowane automatycznie. RS pokazany podczas CES to jedynie prototyp i tak naprawdę nie wiadomo jeszcze czy produkcja auta zostanie rzeczywiście uruchomiona. Wszyscy zainteresowani już teraz mogą wpisywać się na listę rezerwacji Mullen Automotive, z którą wiąże się wpłacenie 500 dolarów zwrotnej zaliczki.
Źródło/zdjęcia: Mullen Automotive, mullenusa.com Mullen Five RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum