Volkswagen ID.3 GTX - Przekazanie fascynacji
Kilka lat temu do słownika Volkswagena obok pojęć GTI, GTE oraz GTD dołączyło GTX, które zostało utworzone z myślą o usportowionych elektrykach niemieckiej marki. W tym roku pod tym właśnie hasłem pojawią się trzy nowe pozycje. Jedną z nich będzie kompaktowy model ID.3 GTX z napędem tylnej osi w dwóch wariantach mocy.
ID.3 jest aktualnie najmniejszym elektrykiem w katalogu Volkswagena. I najstarszym. Kompakt o długości niespełna 4,3 metra zadebiutował jesienią 2019 roku, a rok temu przeszedł pierwszą modernizację, która przyniosła wyczekiwane od dawna usprawnienia. W najmocniejszym wydaniu auto przekraczało do tej pory nieznacznie 200 koni mechanicznych. Nowe, usportowione warianty GTX, w których silniki elektryczne pracują wyłącznie na tylnej osi, idą znacznie dalej. Już w wersji bazowej dostaniemy 286 koni mechanicznych oraz 545 niutonometrów, które pozwolą na rozpędzenie się od zera do setki w sześć sekund i rozwinięcie prędkości maksymalnej ograniczonej do 180 kilometrów na godzinę (w zwykłych ID.3 granicę wyznaczono na 160 km/h).
Drugą opcją będzie wariant ID.3 GTX Performance, w którym maksymalną moc podniesiono do 326 koni mechanicznych przy takim samym momencie obrotowym, co w wersji bazowej. Silnik połączono z jednostopniową przekładnią ze wzmocnionymi komponentami, a dla całości zaprojektowano wydajniejszy system chłodzenia. Elektryczny układ napędowy podpięto pod nowe, litowo-jonowe baterie o pojemności użytkowej 79 kWh, które można ładować ze stacji DC o mocy do 175 kW. Prognozowane osiągi wersji Performance: od zera do setki w 5,6 sekundy i limit prędkości maksymalnej podniesiony do 200 km/h. Zasięg w bazowym GTX ma dochodzić nawet do 600 kilometrów. Ładowanie baterii na poziomie 10-80% ze stacji szybkiego ładowania ma trwać w idealnych warunkach: około 26 minut.
Modele GTX będą wyróżniać się między innymi nowymi zderzakami, tylnym dyfuzorem, 20-calowymi felgami oraz różnymi detalami na zewnątrz i w środku, a "pod spodem" znajdziemy zmodyfikowane zawieszenie, adaptacyjny układ kierowniczy i rozbudowane systemy wspomagania kierowcy. W środku zainstalowano zaktualizowany system multimedialny z ekranem dotykowym powiększonym do 12,9 cala. Wyposażenie wersji Performance obejmie w standardzie adaptacyjne zawieszenie Dynamic Chassis Control oraz szersze ogumienie (235 zamiast 215 milimetrów). ID.3 GTX, postrzegany jako elektryczny spadkobierca Golfa GTI, będzie jedną z kilku nowości Volkswagena w temacie sportowych elektryków w tym roku: właściwie w tym samym czasie na rynek wejdzie najmocniejsze kombi w historii marki, model ID.7 GTX Tourer o mocy 340 koni mechanicznych oraz minivan ID. Buzz GTX z oddziału Volkswagen Commercial Vehicles.
Źródło/zdjęcia: Volkswagen Volkswagen ID.3 GTX na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum