Aktualności
22.03.2024

BMW Vision Neue Klasse X Wydajna dynamika

BMW pracuje intensywnie nad nową linią modelową, która będzie oparta na zupełnie nowej architekturze, technologiach i pomysłach stylistycznych. Latem ubiegłego roku kierunek transformacji marki wyznaczył koncept sedana Vision Neue Klasse. Teraz jego śladami podąża koncept crossovera Vision Neue Klasse X.

Nowa seria konceptów Neue Klasse to nawiązanie do linii modelowej Neue Klasse, która postawiła BMW na nogi na początku lat sześćdziesiątych minionego stulecia. Niemiecka marka stworzyła wtedy nową jakość i tożsamość, z którymi kojarzona jest do dnia dzisiejszego. W erze elektryfikacji, Internetu i nowych pokoleń kierowców patrzących na świat zupełnie inaczej, niż ich poprzednicy, na BMW czeka kolejna transformacja. W kategorii crossoverów zapowiada ją tegoroczny koncept Vision Neue Klasse X, który klasyfikowany jest przez twórców tradycyjnie jako SAV - Sports Activity Vehicle. Projekt podąża śladami konceptu sportowej limuzyny Vision Neue Klasse, którą pokazano światu we wrześniu ubiegłego roku na wystawie IAA Mobility w Monachium.

Zdjęcie BMW Vision Neue Klasse X

Vision Neue Klasse X przemawia do obserwatora tym samym językiem stylistycznym, co jego poprzednik: muskularna sylwetka, połączenia różnych figur geometrycznych, oszczędne oświetlenie, podświetlany grill, wielkie nadkola mieszczące przerośnięte koła, kamery w miejscach lusterek bocznych, panoramiczny dach szklany i tak dalej. Opory powietrza w porównaniu do produkowanych obecnie crossoverów BMW udało się zredukować aż o jedną piątą. W środku: kierownica ze zwykłymi przyciskami, wyświetlacz przezierny BMW Panoramic Vision na całej szerokości przedniej szyby, cyfrowa deska rozdzielcza oraz nagłośnienie Personal Sound Experience, które ma pozwolić każdemu pasażerowi na cieszenie się własną ścieżką dźwiękową. Pod spodem skrywać ma się napęd elektryczny BMW eDrive szóstej generacji, który zapewniać ma przede wszystkim znacznie większą wydajność.

Zdjęcie BMW Vision Neue Klasse X

BMW dokładnymi danymi technicznymi konceptu się nie chwali. Zapowiada za to możliwości nowej generacji napędu eDrive: gęstość energetyczna akumulatorów nawet o 20% większa w porównaniu do rozwiązań stosowanych obecnie, układ pod napięciem 800 V skracający czas ładowania nawet o 30% (dziesięć minut ma wydłużyć zasięg o około 300 kilometrów), całkowity zasięg wydłużony nawet o 30%. Pierwsze, elektryczne BMW nowej ery ma zadebiutować w wersji gotowej do produkcji seryjnej już w przyszłym roku. Auta będą produkowane w zmodernizowanej fabryce marki w Debreczynie na Węgrzech, która będzie pierwszymi zakładami BMW na świecie w całości zasilanymi energią generowaną bez paliw kopalnych.

Skomentuj na forumUdostępnij