Aktualności

Hyundai Ioniq 5 N TA Spec Misja Pikes Peak

Wśród gwiazd tegorocznego wyścigu górskiego Pikes Peak International Hill Climb znajdzie się silna reprezentacja Hyundai'a. Koreańska marka wystawi kilka elektryków opartych na seryjnie produkowanym modelu Ioniq 5: maszyny niewiele różniące się od auta z salonów sprzedaży oraz potwory w specyfikacji Time Attack.

Na starcie słynnego Pikes Peak International Hill Climb znajdą się w tym roku cztery fabryczne samochody Hyundai'a, które pójdą w ślady takich maszyn, jak Scoupe, Genesis Coupe oraz PM580T z lat 1992-2013. Tym razem zobaczymy cztery elektryki, napęd spalinowy nie jest już w modzie. Pierwsze dwa to produkcyjne modele Ioniq 5 o mocy 650 koni mechanicznych, które otrzymały klatki bezpieczeństwa i system gaśniczy w miejscu tylnych siedzeń, kubełkowe fotele Recaro oraz sześciopunktowe pasy Sabelt. Dwa kolejne to głęboko zmodyfikowane modele Ioniq 5 N TA Spec. Maszynę w takim wydaniu odsłonięto przy okazji tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu Nürburgring Nordschleife, który z powodu złych warunków pogodowych zakończył się po rekordowo krótkim dystansie tylko pięćdziesięciu okrążeń i niespełna 7,5 godzinach jazdy.

Zdjęcie Hyundai Ioniq 5 N TA Spec

W celu przygotowania do 20-kilometrowej, górskiej wspinaczki z różnicą poziomów prawie 1,5 kilometra, Ioniq 5 N TA Spec został uzbrojony między innymi w nowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami, wzmocniony układ hamulcowy, 18-calowe felgi ze slickami Yokohama, rozbudowany pakiet aerodynamiczny, klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele Recaro oraz... system N Active Sound+ z nowymi głośnikami, który skumuluje wrażenia dźwiękowe w kabinie i na zewnątrz do przeszło 120 dB. Elektryczny układ napędowy z akumulatorami o pojemności 84 kilowatogodzin dzięki zmianom w oprogramowaniu będzie generował 687 koni mechanicznych, czyli o 37 koni więcej, niż w przypadku modelu produkowanego seryjnie.

Zdjęcie Hyundai Ioniq 5 N TA Spec

Tegoroczne Peak International Hill Climb odbędzie się już w niedzielę 23 czerwca. Topowe maszyny Hyundai'a poprowadzi Robin Shute, który ma na koncie cztery wygrane w PPHIC w ciągu pięciu ostatnich edycji (za każdym razem za kierownicą prototypów od włoskiego Wolf Racing Cars), oraz Dani Sordo, który startuje w barwach Hyundai Motorsport w rajdowych mistrzostwach świata. Wszystkie cztery samochody Hyundai'a wystartują w kategorii Exhibition, która zarezerwowana jest dla samochodów demonstrujących technologie rodem z torów wyścigów i szlaków rajdowych, które znalazły praktycznie zastosowanie w autach drogowych. W tej samej kategorii pojawi się również Rivian R1T, elektryczny pick-up amerykańskiej produkcji.

Skomentuj na forumUdostępnij