BMW M3 - W nowej odsłonie
BMW M3, którego kariera trwa nieprzerwanie już od prawie czterdziestu lat, gotowe jest na podjęcie kolejnych wyzwań, czekających na nie w najbliższych latach. Produkowany od 2020 model szóstej generacji przeszedł modernizację, która przynosi m.in. więcej mocy, pogłębioną cyfryzację i zmiany stylistyczne.
Sportowe M3 szóstej generacji jako pierwsze w historii oferowane jest jako trzybryłowa limuzyna, w której standardem jest karbonowy dach, oraz pojemne kombi, które obsypano nagrodami na całym kontynencie. Obie wersje nadwoziowe po modernizacjach mogą pochwalić się między innymi nowymi reflektorami z niebieskimi wstawkami (w opcji adaptacyjne reflektory matrycowe), nowymi felgami w rozmiarze od osiemnastu do dwudziestu cali oraz nowymi kierownicami. System multimedialny zaktualizowano do wersji BMW 8.5 z zestawem 12,3-calowego wyświetlacza informacyjnego i 14,9-calowego wyświetlacza kontrolnego z obsługą dotykową oraz głosową (wśród opcji znalazł się wyświetlacz przezierny).
Ofertę otwiera tylnonapędowy, 480-konny sedan M3, obok którego znajdziemy 510-konny wariant M3 Competition. Ofertę zamykają modele Competition z napędem obu osi w systemie xDrive. W takich przypadkach podwójnie turbodoładowany, 6-cylindrowy silnik o pojemności trzech litrów generuje po modernizacjach 530 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów. Napęd w każdym przypadku przenoszony jest poprzez 8-stopniowy automat M Steptronic. Sedan w topowym wydaniu będzie rozpędzał się od zera do setki w 3,5 sekundy, a od zera do 200 km/h w czasie 11,8 sekundy. Prędkość maksymalną jak zwykle ograniczono do 250 km/h (z opcjami do 290 km/h). Kombi osiągnie 100 km/h w 3,6 sekundy, 200 km/h w 12,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna z opcjami będzie ograniczona do 280 kilometrów na godzinę.
Wybór najmocniejszych wariantów z napędem obu osi pozwoli cieszyć się pełnym zestawem najnowszych zdobyczy technologicznych BMW. Mamy tu zawieszenie adaptacyjne w standardzie, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe w opcji, regulowaną kontrolę stabilności, regulowaną w dziesięciu stopniach kontrolę trakcji, systemy M Laptimer i M Drift, które mają pomagać poprawić czasy okrążeń i zapanować nad jazdą kontrolowanym poślizgiem oraz przeznaczony wyłącznie na tory wyścigowe tryb jazdy Track, w którym większość systemów kontroli zostaje wyłączonych lub zredukowanych. Opcje: węglowy pakiet M Race Track, który obniży masę samochodu o około 25 kilogramów, wyposażenie dodatkowe z katalogu BMW M Performance Parts oraz szeroka gama systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW M3 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum