Aktualności

Volkswagen Golf R Moc i wydajność

W wąskim gronie najszybszych, produkowanych seryjnie modeli Volkswagena pojawił się zmodernizowany Golf R. Maszyna z napędem obu osi i mocą przekraczającą znacznie 300 koni mechanicznych została przygotowana od razu w dwóch wersjach nadwoziowych: jako klasyczny hatchback oraz kombi o tradycyjnej nazwie Variant.

Zmodernizowany Golf R odznacza się w porównaniu do poprzednika bardziej agresywnym wyglądem, matrycowymi reflektorami IQ.Light, podniesioną mocą układu napędowego, zmodyfikowanym wnętrzem, zaktualizowanym systemem infotainment z wyświetlaczem powiększonym do 12,9 cala, cyfrową deską rozdzielczą Digital Cockpit Pro w standardzie oraz nowymi opcjami. Niemiecką maszynę napędza w dalszym ciągu 4-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem. Motor w najnowszym wydaniu podkręcono do 333 koni mechanicznych, to o 13 koni więcej od poprzednika. Maksymalny moment obrotowy sięga 420 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła poprzez 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat DSG w systemie 4Motion z wektorowaniem momentu obrotowego pomiędzy obie osie, który ma sprawdzać się przede wszystkim w szybko pokonywanych zakrętach.

Zdjęcie Volkswagen Golf R

W kombi po złożeniu tylnych siedzeń dostaniemy 1642 litry przestrzeni ładunkowej. Wśród opcji znajdziemy 19-calowe felgi Warmenau ze stopów lekkich oraz adaptacyjne zawieszenie DCC, które we wszystkich egzemplarzach sprzedawanych na terenie Niemiec będzie standardem. Kolejny zestaw opcji zamknięto w wydaniu Black Edition, które odznacza się przyciemnianymi elementami karoserii i wyposażenia (lampy, emblematy, zaciski hamulcowe, końcówki wydechu, felgi i inne). W jego cenie dostaniemy również pakiet R Performance, który sprowadza się m.in. do poniesionego ograniczenia prędkości maksymalnej oraz nowych trybów jazdy, Drift i Special (ten drugi zaprogramowano z myślą o pętli Nürburgring Nordschleife). W standardzie prędkość maksymalna auta ograniczona jest do 250 km/h. Z opcjami limit można podnieść do 270 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Volkswagen Golf R

Rodzina Golfa R ma już ponad dwadzieścia lat. W roku 2002 zapoczątkował ją słynny Golf R32, który zapisał się w historii jako pierwszy, seryjny model z przekładnią DSG i auto napędzane 3,2-litrową, wolnossącą jednostką VR6 z napędem obu osi. R32 drugiej generacji pojawił się dwa lata później, a w 2009 roku premierę miał pierwszy Golf R z 4-cylindrowym silnikiem. Pierwszy Golf R32 i kilka generacji jego następców sprzedała się na całym świecie w liczbie ponad ćwierć miliona egzemplarzy. Najnowszy Golf R razem z R Variantem są obok Arteona R Shooting Brake najszybszymi, produkowanymi seryjnie samochodami Volkswagena o napędzie spalinowym. Ich ceny na terenie Niemiec zaczynają się od niespełna 54 tysięcy euro (obecnie to co najmniej 233 tysiące złotych). Za Black Edition trzeba będzie zapłacić prawie 58,5 tysiąca euro (blisko 253 tysiące złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij