Aktualności

Land Rover Defender Octa Luksusowa wytrzymałość

Land Rover pochwalił się najmocniejszym, drogowym Defenderem w historii, który bohatersko łączy luksus z wytrzymałością i wydajnością sprawdzającymi się na zwykłych drogach i w terenie. Tak właśnie przedstawia się Defender Octa, którego maksymalna moc dochodzi do poziomu aż 635 koni mechanicznych.

Defender Octa jest rozwiązaniem problemów, które trudno sobie wyobrazić. Maszyna dysponuje podwójnie turbodoładowanym silnikiem w układzie V8 z systemem miękkiej hybrydy, który legitymuje się pojemnością 4,4 litra. Z widlastej ósemki wykrzesano aż 635 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów, a moment obrotowy w trybie Dynamic Launch może chwilowo podskoczyć do okrągłych 800 niutonometrów! Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie od 1,8 tysiąca do prawie sześciu tysięcy obrotów na minutę, a napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów z wysokim i niskim zakresem przełożeń.

Zdjęcie Land Rover Defender Octa

Octa, który już za kilka dni pojawi się we własnej osobie na Festiwalu Prędkości w Goodwood, jest o 28 milimetrów wyższy od zwykłego Defendera 110, a jego rozstaw osi powiększono o 68 milimetrów. Razem z wydłużonymi nadkolami, 33-calowym ogumieniem Goodyear Advanced All-Terrain, nowymi zderzakami i przebudową podwozia zapewnia to jeszcze lepsze zdolności terenowe, jak powiększone kąty natarcia i zejścia czy głębokość brodzenia dochodząca do jednego miejsca. Pojazd uzbrojono w adaptacyjne zawieszenie z hydraulicznymi połączeniami w systemie 6D Dynamics (aktywne amortyzatory zasilane są oddzielnymi akumulatorami), układ kierowniczy z najszybszym przełożeniem wśród wszystkich Defenderów oraz wzmocniony układ hamulcowy z podzespołami Brembo i tarczami na przedniej osi o średnicy aż 400 milimetrów.

Zdjęcie Land Rover Defender Octa

Możliwości Defendera Octa poprawiają również ulepszone tryby jazdy, standardowe Comfort, Dynamic czy Terrain Response oraz nowy tryb Octa, który został zaprogramowany z myślą o jeździe w terenie. Osobno regulować można ABS, kontrolę trakcji oraz kontrolę szybkiego startu na asfalcie lub luźnej nawierzchni. Osiągi na twardej nawierzchni: od zera do setki w cztery sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów (w przypadku 22-calowych felg z całorocznym ogumieniem). W pierwszym roku produkcji model dostępny będzie w wydaniu Edition One, które ozdobią między innymi nowe lakiery oraz detale z ciętego włókna węglowego. Brytyjski cennik zaczyna się od 145,3 tysięcy funtów za bazową wersję i 160,8 funtów za Edition One (obecnie to równowartość około 580 i 640 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij