Polestar Concept BST - W centrum uwagi
Marka Polestar, która ani na chwilę nie zwalnia prac nad swoimi nowymi elektrykami, pochwaliła się na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood nowym, sportowym wynalazkiem. Obok seryjnych modeli oznaczonych cyframi 2, 3 i 4 oraz prototypu roadstera 6 pojawił się tam nowy koncept noszący oznaczenie BST.
Szwedzkie Polestar z chińskimi właścicielami produkuje obecnie trzy różne modele o napędzie elektrycznym, a na najbliższą przyszłość zapowiada kolejne: limuzynę 5 na koniec tego lub początek przyszłego roku oraz roadstera 6 z debiutem rynkowym zaplanowanym na rok 2026. Całą trójkę modeli seryjnych przywieziono do Goodwood, a Festiwal Prędkości wybrano na miejsce premiery konceptu sportowego roastera z twardym, zdejmowanym dachem. Maszynę oznaczono po prostu BST. To symbol, pod którym kryją się najmocniejsze modele marki z różnymi modyfikacjami, nastawionymi na poprawę wrażeń z prowadzenia: w połowie 2022 roku wprowadzono crossovera 2 BST Edition 270, a wiosną ubiegłego roku pojawił się 2 BST Edition 230. Takie zabiegi bardzo spodobały się producentowi i jego klientom - BST w przyszłości będzie więcej!
Koncept BST, który w tym tygodniu będzie jeździł po Goodwood, wywodzi się z pokazanego dwa lata temu konceptu roadstera O2, czyli auta, które trafi do produkcji jako Polestar 6. Sportowy roadster w nowej, pokazowej wersji został rozbudowany o poszerzone nadkola z myślą o kołach z 22-calowymi felgami i oponami Pirelli, duże skrzydło z tyłu i splitter z przodu, nakładki na progi, wentylowaną maskę oraz srebrne malowanie inspirowane wyścigami. Maszyna bazuje na aluminiowej platformie Polestar Performance Architecture, która będzie punktem wyjścia dla seryjnego modelu 6. Co dokładnie zmieniło się w zakresie układu napędowego czy podwozia? Takie szczegóły Polestar zachował, póki co dla siebie.
Można śmiało założyć, że koncept BST w niedalekiej przyszłości zaowocuje produkcyjnym roadsterem 6 BST Edition z bardzo dużym numerem w nazwie. Seryjny Polestar 6 ma wykorzystywać elektryczny system z dwoma silnikami, pracujący pod napięciem 800 V, którego maksymalna moc sięgnie 650 kilowatów - aż 884 koni mechanicznych! Maksymalny moment obrotowy ma dochodzić do 900 niutonometrów. Prognozowane osiągi: od zera do setki w 3,2 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do dwustu pięćdziesięciu kilometrów na godzinę. Model 6, planowany na rok 2026, ma pojawić się na rynku między innymi w limitowanej do pięciuset egzemplarzy edycji LA Concept Edition. Prototyp 6 w ruchu można zobaczyć na Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Źródło/zdjęcia: Polestar Polestar Concept BST na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum