Skoda Kodiaq RS - Niezbędna siła
Rok temu Skoda pokazała drugą generację modelu Kodiaq, największego SUV'a w swojej ofercie, który może zmieścić nawet siedem osób. Model oferowany z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi, a także jako pełna hybryda, wchodzi teraz do akcji w usportowionym wariancie o oznaczeniu RS, którego pierwsza generacja była najmocniejszym Dieslem marki.
Kodiaq RS w tych niepewnych czasach już po lifftingu pierwszej generacji pozbył się powiązań z silnikami wysokoprężnymi. Jednostkę o mocy 240 koni mechanicznych zastąpiono trzy lata temu benzynowym motorem, z którego wyciśnięto 245 koni mechanicznych. W tym roku w modelu RS drugiej generacji znajdziemy silnik 2.0 TSI Evo, który charakteryzuje się jeszcze większą mocą. Turbodoładowana, czterocylindrowa jednostka oferuje teraz 265 koni mechanicznych oraz, według wstępnych danych, okrągłe 400 niutonometrów momentu obrotowego. To najmocniejszy Kodiaq z dotychczasowych, oczywiście. Cała moc przenoszona jest stale na obie osie za pośrednictwem dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni o siedmiu biegach.
Wersję RS będzie można rozpoznać między innymi po nowych zderzakach, osłonie chłodnicy z poziomą listwą świetlną, 20-calowych felgach Elias, czerwonych zaciskach hamulcowych oraz różnych detalach nadwozia, jak wykończenia ramek, lusterek, bocznych słupków i progach w kolorze karoserii. Na obu osiach zastosowano wentylowane tarcze hamulcowe, które w wersji 7-osobowej połączone są na przedniej osi z dwutłoczkowymi zaciskami. W standardzie auto otrzymało reflektory Top LED Matrix, system dynamicznej kontroli podwozia DCC Plus z kilkunastoma ustawieniami, system Dynamic Sound Boost podkreślający charakter brzmienia silnika, adaptacyjny układ kierowniczy, adaptacyjne zawieszenie oraz pokładowe nagłośnienie Canton. Wśród opcji znajdziemy pakiet RS Suite, obejmujący m.in. sportowe fotele oraz pakiet Technology, w ramach którego 10-calowy wyświetlacz środkowy wymieniany jest na ekran 13-calowy.
Kierowcy samochodu będą mieli do wyboru kilka trybów jazdy, które wpłyną na pracę układu napędowego i zawieszenia: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow oraz terenowy tryb Off-Road. Nowa Skoda Kodiaq RS ma rozpędzać się do setki w 6,3 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną ponad 230 kilometrów na godzinę (w przypadku najlżejszej konfiguracji, wersja 7-osobowa ma rozwijać setkę w 6,4 sekundy). Cena nowego RS nie jest jeszcze znana, ale wnioskując po innych wersjach napędowych i wyposażeniowych, poprzednikach oraz sytuacji rynkowej już za wersję podstawową należy spodziewać się wydatku na poziomie co najmniej ćwierć miliona złotych. Kodiaq RS będzie nie tylko jednym z najmocniejszych, najszybszych i największych modeli Skody, ale również jednym z najdroższych.
Źródło/zdjęcia: Skoda Skoda Kodiaq RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum