Xiaomi SU7 Ultra - Technologia prędkości
Chińskie Xiaomi, które pod koniec ubiegłego roku pokazało pierwszy samochód osobowy własnej marki, podnosi poprzeczkę i rzuca wyzwanie najszybszym, drogowym elektrykom. Sprawdzą całego zamieszania jest przeszło 1500-konny model SU7 Ultra w wersji produkcyjnej, którego prototyp popisał się kilka dni temu rekordowym przejazdem Nordschleife.
Xiaomi, kojarzone do tej pory przede wszystkim ze smartfonami i innymi urządzeniami przenośnymi, dołączyło do producentów samochodów pod koniec ubiegłego roku z luksusową limuzyną SU7 o napędzie elektrycznym. W bazowej wersji pojazd oferował blisko 300 koni mechanicznych, a dla bardziej wymagających przygotowano wariant o mocy przeszło 670 KM. Latem tego roku zapowiedziano ekstremalną odmianę SU7 Ultra, która w prototypowej wersji pokazała się jako rasowa maszyna torowa z poszerzoną karoserią, wielkim skrzydłem, obniżonym zawieszeniem i wypatroszoną kabiną. Na początku tego tygodnia prototyp pojawił się na słynnym Nürburgring Nordschleife w Niemczech. Tor o długości 20,8 kilometra pokonał, mimo kilkunastu sekund zadyszki i utraty mocy, w imponującym czasie sześciu minut i 46,874 sekundy, co jest najlepszym wynikiem wśród samochodów czterodrzwiowych.
Na przyszły rok Xiaomi zapowiedziało próbę pobicia rekordu przejazdu Nordschleife w kategorii aut produkowanych seryjnie. I kilka dni po wyczynie prototypu pokazało seryjną wersję modelu SU7 Ultra. Auto o długości ponad 5,1 metra, które oferuje miejsce dla pięciu osób, zostało znacznie złagodzone względem prototypu. Nadwozie w porównaniu do zwykłego SU7 wyróżnia się przede wszystkim dachem z włókien węglowych, przednim pasem z nowym zderzakiem, splitterem i pionowymi skrzydełkami po bokach oraz niewielkim, nieruchomym skrzydłem posadzonym z tyłu na klapie bagażnika. Dzięki nowym elementom aerodynamicznym limuzyna może generować do 285 kilogramów docisku. W środku ustawiono nowe fotele, nową kierownicę i zainstalowano nowy system multimedialny z aplikacją Racetrack Master, która w przyszłości pomoże opanować niemal każdy tor wyścigowy.
Model Ultra został wyposażony we wzmocniony układ hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami, wydajniejsze systemy chłodzenia, adaptacyjne zawieszenie zestrojone pod Nordschleife i rozbudowany układ napędowy z systemem wektorowania systemu obrotowego. Tak samo, jak w prototypie na tylnej osi umieszczono dwa silniki elektryczne, na przedniej jeden, a całość podłączono pod akumulatory CATL Qilin 2.0, które zapewniają zasięg do 630 kilometrów i które w najlepszym przypadku można naładować w zakresie 10-80% w tylko 11 minut. Maksymalna moc układu napędowego dochodzi do 1548 koni mechanicznych! Osiągi: setka w dwie sekundy, 0-200 km/h w 5,8 sekundy i prędkość maksymalna 350 km/h. Xiaomi SU7 Ultra można już zamawiać na terenie Chin, a pierwsze sztuki mają trafić do klientów w marcu przyszłego roku. Cena: jedynie 814,9 tysięcy juanów (obecnie to równowartość co najmniej 460 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Xiaomi Xiaomi SU7 Ultra na forumXiaomi SU7 Ultra Prototype na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum