Xiaomi SU7 Ultra - Skrajna forma
W polskim, internetowym sklepie Xiaomi można już zaczerpnąć podstawowych informacji na temat pierwszego samochodu w historii chińskiego giganta i zapisać się na listę osób oczekujących na jego dostępność. Nie znajdziemy tam jeszcze ani słowa o najnowszej, szalonej wersji Ultra, która ma rozpędzać się do setki w niecałe dwie sekundy.
Xiaomi zapowiedziało swój pierwszy, seryjnie produkowany samochód drogowy w grudniu ubiegłego roku i wprowadziło go na chiński rynek wiosną tego roku. W cztery tygodnie od momentu wejścia depozyt pozwalający na rezerwację własnego egzemplarza złożyło ponad 75 tysięcy osób. Tylko w czerwcu klientom dostarczono ponad dziesięć tysięcy egzemplarzy. Pięciodrzwiowy model o nazwie SU7 ma prawie pięć metrów i wyposażony jest w autorski system multimedialny oraz elektryczny układ napędowy w kilku wersjach. Bazowy model z napędem tylnej osi dysponuje mocą prawie 300 KM. W najmocniejszej, napędzanej na obie osie wersji maszyna osiąga przeszło 670 koni mechanicznych, a z największą paczką akumulatorów ma zapewniać zasięg przekraczający 800 kilometrów. Teraz SU7 wkracza na nowy poziom: oto prototyp SU7 Ultra.
SU7 Ultra prezentuje się jako maszyna, którą można spotkać tylko na torze wyścigowym. Auto, które zaczynało jako pojemna, rodzinna limuzyna, rozbudowano o potężny pakiet aerodynamiczny z dużym splitterem, skrzydłem i dyfuzorem, karoserię wykonano z włókien węglowych, wydłużono, poszerzono i poprzecinano nowymi wlotami i wylotami powietrza, całość obniżono i postawiono na kołach z centralnie mocowanymi felgami ze slickami Pirelli P Zero. Na pokładzie znalazł się również układ hamulcowy z częściami od AP Racing, pracujący w systemie odzyskiwania energii kinetycznej, który pozwoli na zatrzymanie się z prędkości 100 km/h na dystansie jedynie 25 metrów. Prototyp ma ważyć około 1900 kilogramów i generować przeszło 2140 kilogramów docisku aerodynamicznego!
Na rozbudowany układ napędowy SU7 Ultra złożą się trzy silniki elektryczne, w tym dwa o mocy 578 KM, oraz nowe akumulatory Qilin 2.0 od chińskiego Contemporary Amperex Technology (CATL). Maksymalna moc: aż 1548 koni mechanicznych! Osiągi: od zera do setki w 1,97 sekundy, od zera do 200 km/h w 5,96 sekundy, od zera do 300 km/h w 15,07 sekundy i prędkość maksymalna ponad 350 km/h! Jesienią prototyp SU7 Ultra spodziewany jest na pętli Nürburgring Nordschleife, na której Xiaomi ma podjąć próbę ustanowienia nowego rekordu przejazdu wśród elektryków. Mówi się również, że model SU7 Ultra, jest już przygotowywany do produkcji seryjnej. Auto miałoby trafić do sprzedaży w dwóch wersjach: drogowej oraz przeznaczonej wyłącznie na tory wyścigowe.
Aktualizacja 29.10.2024 / Zgodnie z oczekiwaniami prototypowe SU7 Ultra wyjechało w tym tygodniu na 20,8-kilometrowe Nürburgring Nordschleife. Wynik okrążenia: sześć minut i 46,874 sekundy (mimo utraty mocy w drugiej części kółka na dobre kilkanaście sekund)! To rekord wśród samochodów czterodrzwiowych i czwarty wynik wśród elektryków, które od 2014 roku znalazły się na liście okrążeń Nordschleife tylko siedem razy (przed Xiaomi plasują się prototypy Volkswagena, Lotusa oraz Nio). W przyszłym roku na torze ma pojawić się drogowe SU7, którym chińska marka zamierza ustanowić nowy rekord wśród osobowych samochodów produkowanych seryjnie (w kategorii "executive cars" przewodzi Porsche Panamera).
Źródło/zdjęcia: Xiaomi, carnewschina.com, nuerburgring.de/info/nuerburgring/records Xiaomi SU7 Ultra Prototype na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum