Cadillac Vistiq - Większy wybór
Imperium luksusowych elektryków od Cadillaca rozrasta się o kolejne pozycje i nie schodzi poniżej pewnych segmentów oraz gabarytów. Najnowszą pozycją w ofercie amerykańskiej marki będzie zapowiadany już rok temu pojemny crossover o nazwie Vistiq z trzema rzędami siedzeń i maksymalną mocą przekraczającą granicę 620 koni mechanicznych.
Vistiq jest już piątym modelem o napędzie elektrycznym w nowej gamie Cadillaca. Starsza czwórka to crossovery/SUV'y Lyriq, Optiq - oba figurują już w ofercie na wybrane rynki europejskie - i ogromny Escalade IQ oraz przeszło 5,5-metrowa limuzyna Celestiq. Vistiq odnajduje się w tym towarzystwie doskonale: ma ponad 5,2 metra długości, ponad 1,8 metra wysokości, ponad dwa metry szerokości. może poruszać się na kołach z felgami o średnicy do dwudziestu trzech cali, oferuje trzy rzędy siedzeń, pasażerów otacza zestawem audio od AKG Acoustics z dwudziestoma trzema głośnikami, rozpościera przed kierowcą 33-calowy wyświetlacz LED i w standardzie obejmuje wielokrotnie nagradzane systemy jazdy zautomatyzowanej Super Cruise. Do tego waży ponad 2,85 tony i może uciągnąć przyczepę o masie prawie 2,3 tony.
Elektryczna platforma napędowa obejmuje dwa silniki, po jednym na każdej osi oraz litowo-jonowe baterie o użytkowej pojemności 102 kilowatogodzin. Maksymalna moc układu ma dochodzić do 459 kilowatów - 624 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 880 niutonometrów. Vistiq z wykorzystaniem funkcji Velocity Max ma rozpędzać się od zera do sześćdziesięciu mil na godzinę w jedynie 3,7 sekundy. Cadillac szacuje zasięg modelu na co najmniej 480 kilometrów (wstępne kalkulacje według norm SAE). Korzystając z szybkich ładowarek DC, w ciągu około dziesięciu minut będzie można uzupełnić zapasy energii elektrycznej na pokonanie około 130 kilometrów. W warunkach domowych godzina ładowani ma zapewnić jakieś 33 kilometry zasięgu. Maszynę wyposażono również w system V2H (Vehicle-to-Home), który w razie potrzeby pozwoli na zasilenie urządzeń domowych.
Do wyboru będą cztery tryby jazdy, wpływające na pracę układu napędowego, systemu odzyskiwania energii z hamowania, zawieszenia i innych: Tour, Sport, Snow/Ice oraz konfigurowany przez kierowcę My Mode. Vistiq oferowany będzie w adaptacyjnym w ograniczonym zakresie zawieszeniem Chassis Damping Control, a wśród opcji znajdziemy między innymi adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Air Ride, koła skrętne tylnej osi oraz system Night Vision z czujnikami podczerwieni, które pozwolą w nocy na wcześniejsze zlokalizowanie pieszych i zwierząt. Produkcja modelu Vistiq, który w pierwszej kolejności pojawi się w USA i Kanadzie, wystartuje oficjalnie na początku przyszłego roku. Auto pojawił się w północnoamerykańskich salonach sprzedaży latem jako model rocznikowy 2026. Maszynę wyceniono na około 78,8 tysiąca dolarów (obecnie to równowartość około 320 tysięcy złotych), nie wliczając podatków i innych opłat.
Źródło/zdjęcia: Cadillac Cadillac Vistiq na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum