Brabus Rocket GTS - Hiper gran turismo
Raz na jakiś czas z warsztatów Brabusa wyjeżdżają projekty, o których Mercedes-Benzowi nawet się nie śniło. Standardem stały się maszyny o mocy w okolicy tysiąca koni mechanicznych, daleko idące przeróbki karoserii i podwozia oraz nietypowe opcje. Oto gwiazda nowej kolekcji na sezon 2025: Rocket GTS, czyli AMG GT w budzącym grozę wydaniu shooting brake.
Linia modeli Brabusa o nazwie Rocket ma już prawie dwadzieścia lat. Pierwsze auto tego typu, będące zmodyfikowaną limuzyną klasy CLS od Mercedes-Benza, przyszło na świat w 2006 roku i straszyło silnikiem V12 podkręconym do 730 koni mechanicznych. Na torze Nardo samochód rozpędził się do rekordowych 365,7 km/h. Kolejne "Rakiety" osiągały 800 i 900 koni mechanicznych. Najnowszy członek rodziny to Rocket GTS, który bazuje na Mercedesie-AMG GT 63 S E Performance, mocarnym coupe o napędzie hybrydowym, który przeszedł poważne modyfikacje. Ale to szczegóły. GTS zwraca uwagę przede wszystkim poszerzoną karoserią z osłoniętych włókien węglowych, która została zmieniona na pojemne shooting brake. Do zestawu dochodzą nowe felgi z węglowymi nakładkami i węglowe panele w wykończonym na nowo wnętrzu.
Seryjne AMG GT 63 S E Performance napędzane jest podwójnie turbodoładowanym V8 o pojemności czterech litrów i mocy 612 koni mechanicznych oraz silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM, które wprawiają w ruch obie osie. Maksymalna moc zestawu sięga 816 koni mechanicznych, z którymi GT rozpędza się do setki w 2,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną ograniczoną do 320 km/h. Dla klientów Brabusa to oczywiście za mało. Tuner zachował oryginalny silnik elektryczny i akumulatory o pojemności 6,1 kWh, ale nie oszczędzał widlastej ósemki, którą powiększono do przeszło 4,4 litra. Benzynowy motor generuje teraz 795 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy ograniczony do 1050 niutonometrów (bez ograniczenia 1250 Nm). Maksymalna moc systemowa dochodzi teraz do okrągłego tysiąca koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy sięga 1620 niutonometrów, które ograniczono z 1820 Nm z obawy o wytrzymałość podzespołów układu napędowego!
Maszyna otrzymała również zmodyfikowane zawieszenie ze zmniejszonym prześwitem i regulowanymi sprężynami, nowy układ wydechowy z dodatkowymi przepustnicami na wylocie oraz ogumienie Continentala z czujnikami ciśnienia i temperatury. Rocket GTS usadawia się wygodnie wśród najmocniejszych i najszybszych hybryd kuli ziemskiej. Niemiecka maszyna będzie rozpędzać się do 100 km/h w 2,6 sekundy, do 200 km/h w 9,5 sekundy i do 300 km/h w 23,6 sekundy! Tradycyjnie dla Brabusa prędkość maksymalną ograniczono do 317 kilometrów na godzinę. Samochód zostanie wyprodukowany w ograniczonej liczbie egzemplarzy wyłącznie na indywidualne zamówienia. Cena na rynku niemieckim: 789 tysięcy euro, nie wliczając podatków i innych opłat (aktualnie to ponad 3,4 miliona złotych).
Źródło/zdjęcia: Brabus Brabus Rocket GTS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum