Boreham Escort Mk1 RS - Fizyczna więź
Do produkcji wraca słynny Ford Escort RS2000 pierwszej generacji, klasyk z początku lat siedemdziesiątych. W pewnym sensie. W porozumieniu z Fordem produkcję serii kontynuacyjnej uruchamia brytyjskie Boreham Motorworks. Serii poddanej gruntownym modernizacjom, które obejmują między innymi silnik kręcący się aż do dziesięciu tysięcy obrotów na minutę!
Escort był sprzedażowym hitem europejskiego oddziału Forda przez sześć generacji i ponad trzydzieści lat. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1967 roku i obejmowała kilka wariantów sportowych, wywodzących się z wyścigów i rajdów, na których czele stał Escort RS2000 z 4-cylindrowym, dwulitrowym silnikiem o mocy około 100 koni mechanicznych. W tym roku model powraca jako nowa produkcja Boreham Motorworks, które wchodzi w skład DRVN Automotive Group, mającego w swoich strukturach między innymi Alan Mann Racing, Evoluto Automobili oraz salon Koenigsegg London. Auto określane jest przez twórców jako "continumod". Do jego przygotowania nie potrzeba bazowego oryginału, samochody będą wzorowane na oryginale z 1972 roku, budowane od zera i modernizowane tylko tam, gdzie to naprawdę niezbędne. Oznacza to charakterystyczne kształty i rozmiary oraz niepowtarzalne wrażenia z prowadzenia.
Escort Mk1 RS od Boreham produkowany będzie na zupełnie nowych, stalowych nadwoziach samonośnych wzorowanych na oryginalnym RS2000, które przeszły modernizacje przede wszystkim pod kątem wzmocnienia konstrukcji. Przednia klapa, pokrywa bagażnika i panele wnętrza wykonane będą z włókien węglowych, a w środku pojawi się klatka bezpieczeństwa. Odchudzającą auto opcją będą 15-calowe felgi magnezowe. Auto będzie mierzyć niecałe 3,8 metra długości i docelowo ma ważyć tylko 800 kilogramów. Wyposażenie seryjne obejmie między innymi klimatyzację. ABS-u, kontroli trakcji, wspomagania kierownicy czy wspomagania układu hamulcowego nie przewidziano w ogóle. Do wyboru będą dwa 4-cylindrowe silniki z suchymi miskami olejowymi oraz ręczne skrzynie biegów, wszystko z korzeniami w sportach samochodowych.
Pierwszą opcją będzie 1,85-litrowy motor, który będzie kręcił się do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę i generował do 185 KM. Silnik zostanie połączony z 4-stopniowym manualem z prostymi zębami kół zębatych. Opcja numer dwa: 2,1-litrowy motor kręcący się do dziesięciu tysięcy obrotów na minutę, od którego dostaniemy okrągłe 300 koni mechanicznych! W tym przypadku napęd na tylną oś będzie przenoszony za pośrednictw ej 5-stopniowego manuala, w którym "jedynkę" wrzucamy w lewym dolnym rogu. Plany produkcyjne na Escorta Mk1 RS zakładają zbudowanie maksymalnie 150 egzemplarzy, których produkcja ma wystartować w trzecim kwartale przyszłego roku. Boreham Motorworks wycenia swoje dzieło na co najmniej 295 tysięcy funtów (aktualnie to równowartość ponad 1,5 miliona złotych).
Źródło/zdjęcia: Boreham Motorworks Boreham Escort Mk1 RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum