Aktualności

Theon 911 R - Czystość celu

Marzy się Wam pod choinkę klasyczne 911 w nowoczesnym wydaniu i z wypiekami na policzkach śledzicie oferty coraz liczniejszych restomodów z USA oraz Europy? Oto kolejna propozycja: odchudzone, sportowe coupe generacji 964 przygotowane przez brytyjskie Theon Design, w którym na jedną tonę ma przypadać ponad pięćset koni mechanicznych.

Theon Design zostało założone w 2016 roku przez małżeństwo Hawley'ów z Deddington, które podjęło się renowacji i modernizacji własnego Porsche 911 z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Od tamtego czasu niewielki zakład poświęcił się przygotowaniu kolejnych 911 bazujących na autach generacji 964, które Porsche produkowało w latach 1989-1993 i rozprowadzało do pierwszych miesięcy 1994 roku, w których pojawiła się generacja 993. W sumie w ramach generacji 964 powstały ponad 62 tysiące samochodów, które dziś są głównym obiektem zainteresowania firm zajmujących się restomodami i ich klientów. Theon Design przygotowuje kilka samochodów rocznie, a najnowszą propozycją zakładu jest model oznaczony literą R, który ma być jednocześnie pozycją flagową marki.

Zdjęcie Theon 911 R

Każdy pojazd od Theon Design powstaje na indywidualne zamówienia z wykorzystaniem oryginalnych części, szczegółowego modelowania 3D i nowoczesnych metod produkcji oraz wyborem 6-cylindrowych silników o pojemności od 3,6 do czterech litrów w wersjach wolnossących lub z doładowaniem za pomocą turbosprężarek, lub sprężarek mechanicznych. Model R wyróżnia się między innymi nową karoserią, którą wykonano niemal w całości z włókien węglowych w standardzie znanym choćby z Formuły 1, usztywnionym stalowym nadwoziem, magnezowymi felgami z ogumieniem Michelin Pilot Sport 4 oraz gruntownie zmodernizowanym podwoziem. W standardzie dostaniemy nowe zawieszenie z amortyzatorami Motion Control Suspension z szerokimi możliwościami regulacji, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe i nowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu produkcji Wavetrac.

Zdjęcie Theon 911 R

Theon R ma być analogowym zwierzem: za tylną osią pracuje tu wolnossący, 6-cylindrowy boxer o pojemności czterech litrów, z którego udało się wycisnąć jakieś 510 koni mechanicznych, a całą moc na tylne koła przenosi ręczna skrzynia biegów. Maksymalny moment obrotowy: 400 niutonometrów. Silnik kręci się do przeszło dziewięciu tysięcy obrotów na minutę. Coupe ma ważyć tylko niespełna tysiąc kilogramów i rozpędzać się do stu kilometrów w jakieś trzy sekundy, a już po 6,5 sekundach przekraczać prędkość stu mil na godzinę. Cena kompletnego auta ma zbliżać się do 800 tysięcy funtów plus podatki, w zależności od wybranej konfiguracji - obecnie to nawet przeszło cztery miliony złotych! Budowa każdego egzemplarza pochłania co najmniej półtora roku. Theon Design zamierza zbudować maksymalnie dwadzieścia cztery egzemplarze modelu R.

Źródło/zdjęcia: Theon Design, pistonheads.com Theon 911 R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij