Aktualności

Hyundai Ioniq 5 N - DK Edition

Ioniq 5 N, który w ciągu kilkunastu minionych miesięcy dał się poznać jako jeden z najbardziej interesujących i emocjonujących elektryków o sportowym charakterze, wchodzi na kolejny poziom. Tym razem wrażenia z obcowania z autem potęgować będzie edycja specjalna o nazwie DK Edition, którą przygotowano we współpracy z zawodowym kierowcą wyścigowym.

Elektryczny Ioniq 5 N zadebiutował latem 2023 roku i wszedł na rynek przebojem między innymi dzięki chwilowej mocy sięgającej aż 650 koni mechanicznym w trybie N Grin Boost, ustawieniom podwozia, niezliczonym trybom jazdy i systemom imitującym pracę ręcznej skrzyni biegów oraz silnika spalinowego. Wszystko to mogło brzmieć jak przepis na katastrofę... albo sukces. Hyundai wyszedł z tego zwycięsko, a Ioniq 5 N zdobył tytuły elektryka, hot hatcha czy sportowego auta roku między innymi w magazynach "Top Gear", "Car" i "Car And Driver" oraz w wielu plebiscytach regionalnych. Osiągi: sprint od zera do setki w 3,4 sekundy, prędkość maksymalna 260 km/h, poniżej siedmiu minut i 50 sekund na Nordschleife i gotowość na ładowanie baterii ze stacji nawet z mocą 350 kW. Na polskim rynku na wersję N trzeba wydać obecnie co najmniej 320 tysięcy złotych... wliczając promocyjny upust 50 tysięcy złotych.

Zdjęcie Hyundai Ioniq 5 N DK Edition

W tym roku na niektórych rynkach - na razie producent mówi tylko o Japonii oraz Korei Południowej - pojawi się specjalny Ioniq 5 N DK Edition, w którego przygotowaniu uczestniczył Keiichi Tsuchiya, japoński kierowca wyścigowy słynący z zamiłowania do driftowania, na którego koncie jest m.in. drugie miejsce na mecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Hyundai i Tsuchiya skupili się na modyfikacjach nastawionych na poruszanie się po torach wyścigowych. Elektryczny Ioniq 5 N otrzymał między innymi nowy pakiet aerodynamiczny, wykonany z włókien węglowych oraz nowe elementy układu hamulcowego i adaptacyjnego zawieszenia. Elektryczny układ napędowy nie wymagał większych ingerencji, poza niezbędnym dostrojeniem oprogramowania.

Zdjęcie Hyundai Ioniq 5 N DK Edition

Wydanie DK Edition zostało uzbrojone w kute felgi o średnicy 21 cali, które pozwoliły na zrzucenie prawie jedenastu kilogramów masy nieresorowanej, twardsze sprężyny zawieszenia od H&R, które obniżyły prześwit na obu osiach o piętnaście milimetrów, nowe zaciski i klocki hamulcowe oraz pakiet aerodynamiczny, który podniósł docisk przy prędkości 140 km/h o ponad dziewięćdziesiąt kilogramów. Ten ostatni obejmuje splitter z przodu, nakładki na progi, dyfuzor oraz duże skrzydło z tyłu. Ioniq 5 N DK Edition przeszedł przy okazji drobne zmiany stylistyczne, jak dodatkowe oznaczenia modelu, zielone detale nadwozia - lub w innym kolorze, wybranym przez przyszłego klienta - czy unikatowe akcenty w kabinie.

Źródło/zdjęcia: Hyundai Hyundai Ioniq 5 N DK Edition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij