Aktualności

Audi E5 Sportback - Chiński łącznik

Audi przywiozło na tegoroczny salon samochodowy w Szanghaju pięć premier i dziewiętnaście różnych modeli, w tym auta opracowane wspólnie z miejscowymi firmami. Wśród nich znalazło się pierwsze auto dedykowane wyłącznie rynkom azjatyckim. Jest nim seryjna wersja elektrycznego hatchbacka E5 Sportback, który wyrzekł się logotypu z czterema pierścieniami.

Tegoroczna edycja Auto Shanghai, największej obecnie wystawy samochodowej na świecie, przyniosła premiery wydłużonej limuzyny A5L, produkowanej w spółce z FAW (First Automotive Works), wydłużonej limuzyny A5L Sportback, produkowanej w spółce z SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), wydłużonego crossovera Q5L oraz wydłużonego elektryka A6L e-tron, produkowanego w spółce z FAW. Piąta i największa premiera to hatchback o sportowym zacięciu E5 Sportback, który otwiera historię... nowej marki Audi. To marka firmowana znaczkiem AUDI pisanym wielkimi literami, przy której nie znajdziemy czterech pierścieni. Jej powstanie ogłoszono w listopadzie ubiegłego roku za sprawą konceptu, od którego wersja seryjna różni się tylko w detalach. Nowa marka i nowy model powstały w ramach spółki z koncernem SAIC, z którym snute są wielkie plany na przyszłość.

Zdjęcie Audi E5 Sportback

E5 Sportback o długości 4,88 metra ma być wysoko pozycjonowaną odpowiedzią na coraz mocarniejsze elektryki chińskiej produkcji, których coraz więcej dociera do Europy. Auta w Europie nie zobaczymy. Nowy model pod względem stylistyki, wyposażenia i osiągów dopasowano do chińskiego klienta, co widać już na pierwszy rzut oka. Dzięki współpracy z SAIC auto wyposażono między innymi w chińskie oprogramowanie pracujące w ekosystemie obejmującym urządzenia przenośne, sieć ładowania baterii, nawigację czy asystenta AI, ekrany dotykowe, cyfrowe lusterka i rozbudowane systemy wspomagania kierowcy oparte o LiDAR. Model będzie oferowany w kilku wersjach z napędem tylko tylnej osi lub systemem napędu wszystkich czterech kół, który nadal będzie przedstawiany jako Quattro. Standardem będzie między innymi adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, koła skrętne tylnej osi, oświetlenie składające się z tysięcy osobnych punktów świetlnych z dziesiątkami animacji do wyboru i wiele innych wynalazków.

Zdjęcie Audi E5 Sportback

Dla E5 Sportback przewidziano pięć wariantów napędowych o mocy 220, 300, 425 lub 579 kilowatów. Najmocniejsza wersja będzie dostarczała aż 787 koni mechanicznych! Cała moc będzie przenoszona na obie osie, co pozwoli na rozpędzenie się od zera do setki w jedynie 3,4 sekundy. Chińskie Audi będzie oferowane z akumulatorami o pojemności do stu kilowatogodzin, które w najlepszym przypadku mają zapewnić 770 kilometrów zasięgu. System pracujący pod napięciem 800 V pozwoli na szybkie ładowanie akumulatorów i uzupełnienie zapasów energii elektrycznej potrzebnych na pokonanie około 370 kilometrów w dziesięć minut. Oficjalna sprzedaż E5 Sportback ma rozpocząć się w Chinach już latem. W roku 2026 i 2027 mają tam zostać wprowadzone dwa kolejne auta elektryczne od Audi i SAIC.

Źródło/zdjęcia: Audi, saic-audi.cn Audi E5 Sportback na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij