Aktualności

BMW M2 Racing - Żwawe ruchy

Stajnia wyścigowych modeli BMW powiększyła się o nową pozycję podstawową nie tylko dla amatorów, która jak zawsze ma być przystępna cenowo, łatwa w utrzymaniu i ekscytująca w prowadzeniu. Mowa o coupe M2 Racing, które zostało zaprezentowane przy okazji pierwszego wyścigu tegorocznego sezonu mistrzostw Deutsche Tourenwagen Masters w Oschersleben.

Nowe M2 Racing, bazujące na seryjnie produkowanym coupe M2, jest spadkobiercą linii modeli M235i Racing, M240i Racing oraz M2 CS Racing. To auta stojące poniżej grupy GT4, które od lat znajdują zastosowanie w różnych seriach wyścigowych o zasięgu lokalnym i międzynarodowym na całym świecie. Oraz pojedynczych imprezach pokroju 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu razem z Nordschleife. Prace nad samochodem rozpoczęto w listopadzie 2023 roku od sprawdzenia możliwości adaptacji platformy drogowego M2. Od tamtego czasu zbudowano trzy służące do różnych celów prototypy, w tym egzemplarz długodystansowy, który pokonał już ponad trzydzieści tysięcy kilometrów. Nowy model od BMW M Motorsport ma być gotowy do oddania w ręce klientów z myślą o startach od początku sezonu 2026. Oficjalna sprzedaż ma ruszyć pod koniec czerwca, auto będzie budowane w zakładach BMW w Meksyku.

Zdjęcie BMW M2 Racing

Małe M2 Racing pozycjonowane jest jako mniejszy brat M4 GT4 Evo. Samochód ma niecałe 4,6 metra długości, waży niecałe 1500 kilogramów i zasilany jest 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności dwóch litrów. Jednostka rozwija maksymalnie 313 koni mechanicznych mocy oraz 420 niutonometrów momentu obrotowego i oferuje regulację poziomu maksymalnej mocy, na przykład w trybie przewidzianym na czas transportowania samochodu czy w ramach ograniczeń wynikających z przepisów danej serii wyścigowej. Napęd przenoszony jest na tylną oś z blokadą mechanizmu różnicowego poprzez 7-stopniowy automat ZF z oprogramowaniem przygotowanym przez BMW M Motorsport. Wyścigowe M2 Racing będzie mogło rozpędzić się do prędkości maksymalnej przeszło 270 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie BMW M2 Racing

W ramach przygotowania M2 do wyścigów sięgnięto między innymi po amortyzatory firmy KW wzorowane na ścigaczach klasy GT3, regulowane stabilizatory, nowy układ hamulcowy, 18-calowe felgi z ogumieniem Goodyear, kontrolę trakcji z dziesięcioma trybami pracy, kubełkowy fotel Sabelt (w opcji fotel dla pasażera), boczne szybki z poliwęglanów, dach z włókien węglowych oraz zestaw firmowych naklejek. Każdy egzemplarz będzie objęty fabryczną obsługą techniczną, szczególnie w przypadku wyścigów organizowanych na terenie Europy. Europejski cennik zaczyna się od 98 tysięcy euro netto w przypadku auta z wyposażeniem podstawowym. Aktualnie to równowartość blisko 420 tysięcy złotych. Finalnym sprawdzianem nowego modelu przed rozpoczęciem sprzedaży będzie 24-godzinny wyścig na Nürburgringu, który zaplanowany jest na weekend 21-22 czerwca.

Źródło/zdjęcia: BMW, bmw-m.com BMW M2 Racing na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij