
Honda Prelude - Dziedzictwo innowacji
Po prawie dwóch latach od premiery konceptu do sprzedaży na pierwszych rynkach wchodzi zupełnie nowa Prelude od Hondy. Coupe przestawia się jako hybryda z dwulitrową jednostką spalinową, bezstopniową skrzynią biegów oraz kilkoma nowinkami technicznymi, która rozwija około 200 koni mechanicznych. Model dostępny będzie na razie w Japonii i Ameryce Północnej.
Oczekiwanie na zupełnie nową, szóstą generację Prelude trwało prawie ćwierć wieku. Poprzednie pięć serii produkowano w latach 1978-2001, po których moda na średniej wielkości coupe, balansujące między autami sportowymi oraz grand tourerami, była już na wyczerpaniu. Dziś Prelude wraca jako trzydrzwiowy fastback z kabiną w układzie 2+2 oraz bagażnikiem o pojemności prawie 430 litrów. Auto spokrewnione jest technicznie z kompaktem Civic, ma 453 centymetry długości i rozstaw osi skrócony do prawie 261 centymetrów. Masą własną coupe Honda jeszcze się nie pochwaliła. W środku czeka na nas cyfrowa deska rozdzielcza, 9-calowy ekran dotykowy z multimediami opartymi o rozwiązania Google oraz system audio marki Bose.

Prelude będzie przednionapędową hybrydą e:HEV z 4-cylindrowym, wolnossącym silnikiem spalinowym o pojemności dwóch litrów, pracującym w cyklu Atkinsona, dwoma silnikami elektrycznymi - generator oraz silnik trakcyjny - oraz bezstopniową skrzynią biegów. Właśnie w tym modelu zadebiutują systemy Honda S+ Shift, czyli system kontroli skrzyni biegów, który będzie symulował pracę 8-stopniowego manuala, Coasting Control, pozwalający na wytracenie prędkości bez wrzucania biegu jałowego oraz nowa generacja Honda Agile Handling Assist, czuwająca nad przyczepnością w zakrętach. Model skorzysta również z przedniego zawieszenia rodem z Civica Type R, 19-calowych felg, hamulców od Brembo, układu pompującego do wnętrza dźwięki silnika Active Sound Control oraz kilku różnych trybów jazdy: Sport, GT, Comfort i Individual, w którym dostosujemy pracę silnika, skrzynie biegów, adaptacyjnego zawieszenia, dźwięku czy wyświetlaczy według własnego uznania.

Silnik spalinowy w amerykańskiej specyfikacji Prelude dostarcza do 143 koni mechanicznych oraz 182 niutonometrów. Z silnika elektrycznego płynie maksymalnie 184 koni mechanicznych oraz 315 niutonometrów. Maksymalna moc systemowa: 203 konie mechaniczne. Coupe pojawi się u północnoamerykańskich dealerów późną jesienią, a w Japonii już teraz dostępne jest z planem sprzedaży trzystu egzemplarzy miesięcznie i opcjami w postaci różnych kolorów nadwozia, wykończenia detali karoserii oraz dodatków aerodynamicznych. Sugerowana cena na rynku japońskim to niecałe 6,18 miliona jenów (aktualnie to równowartość około 150 tysięcy złotych). To o prawie ¼ więcej od japońskiej ceny bazowej Civic Type R. Do wzięcia będzie też specjalnie wykończona wersja Limited Edition za 6,48 miliona jenów. Pod koniec października nowa Prelude pojawi się na wystawie Japan Mobility Show, a w drugiej połowie listopada stanie na salonie samochodowym Los Angeles Auto Show.
Źródło/zdjęcia: Honda Honda Prelude na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum