Aktualności

Aston Martin DB12 S - Dynamiczny etat

Aston Martin DB12 idzie śladami modeli Vantage oraz DBX i wspina się na nowe wyżyny. Najnowszy wariant brytyjskiego grand tourera to odmiana oznaczona literą S, która stosowana jest przez markę z Gaydon od lat pięćdziesiątych. DB12 S nastawione jest na jeszcze większą moc, jeszcze lepsze osiągi i jeszcze większą zwinność w zakrętach.

DB12 to klasyczny grand tourer Aston Martina z klasycznej linii, który w 2023 roku zastąpił produkowanego przez blisko siedem lat DB11. Nowy wariant DB12 S, dostępny od razu jako coupe i kabriolet, to propozycja dla tych, którzy się chcą wyrzec się ani grama luksusu i elegancji, ale szukają większych śladów sportowego ducha. A widać je już na pierwszy rzut oka: nowe felgi o średnicy 21 cali z ogumieniem Michelin Pilot Sport 5 S, niewielki spoiler na klapie bagażnika, znacznie powiększony dyfuzor, dwie pary końcówek wydechu i przeprojektowany przedni splitter, przywodzący na myśl rozwiązania z Formuły 1. W standardzie instalowane są węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które pozwoliły na zredukowanie masy nieresorowanej o pokaźne 27 kilogramów. Tarcze na przedniej osi mają aż 410 milimetrów średnicy!

Zdjęcie Aston Martin DB12 S

Na uzbrojeniu DB12 S znalazło się między innymi adaptacyjne zawieszenie z przeprogramowanymi amortyzatorami Bilstein DTX i sztywniejszymi stabilizatorami, nowy system kontroli trakcji, który skraca czas zmiany biegów o połowę, nowe nastawy układu kierowniczego i elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego oraz zaktualizowana elektronika sterująca układem hamulcowym i poślizgami. Wszystko to ma prowadzić do jeszcze lepszych czasów przyspieszeń, jeszcze większej stabilności i możliwości jeszcze późniejszego hamowania, niż do tej pory. Opcje: tytanowy wydech, z którym zrzucimy prawie 12 kilogramów, pakiet nadwoziowy z włókien węglowych, fotele z włókien węglowych, podgrzewana kierownica w Alcantarze oraz nagłośnienie Bowers & Wilkins.

Zdjęcie Aston Martin DB12 S

Podwójnie turbodoładowane V12 o pojemności czterech litrów wzmocniono z 680 do okrągłych 700 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy zatrzymał się na 800 niutonometrach, które dostępne są już od trzech tysięcy obrotów na minutę. Całą moc na tylne koła przenosi węglowy wał napędowy oraz 8-stopniowy automat. Do wyboru jest pięć trybów jazdy, które wpływają na charakter układu napędowego, układu kierowniczego i zawieszenia: Wet, GT, Sport, Sports + oraz Individual. DB12 S w domyślnej konfiguracji waży 1820 kilogramów, otwarty Volante jest o 110 kilogramów cięższy. Od zera do setki coupe rozpędza się w 3,5 sekundy (kabriolet: 3,6 sekundy), a jego prędkość maksymalna sięga 325 kilometrów na godzinę. Nowy model można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze mają być gotowe do odbioru w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Źródło/zdjęcia: Aston Martin Aston Martin DB12 S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij