
Talos XXT - Ucywilizowane 599XX
Na scenę sportowych egzotyków o dużej wartości kolekcjonerskiej wkracza Talos Vehicles, które wchodzi bez skrępowania z modelem XXT. Młode przedsięwzięcie działające w jednym z zakątków Anglii wzięło na warsztat... torowe Ferrari 599XX. Włoską maszynę przystosowano do życia w społeczeństwie i zmodyfikowano tak, aby można było zarejestrować ją do zwykłego ruchu ulicznego.
Talos Vehicles ma swoją siedzibę w Yorkshire, a jego korzenie sięgają pojazdów specjalistycznych oraz sportów samochodowych. Do tej pory firma przygotowała między innymi wyścigową ewolucję Porsche 911 GT3 RS, usportowione i uterenowione wersje Land Rovera Defendera, elektryczną konwersję klasycznego Fiata 500 oraz modernizacje B-grupowych klasyków, Forda RS200 i przeróbkę Audi Sport Quattro S1 na wzór wozu z Pikes Peak. W tym roku w jej katalogu pojawił się drogowy model XXT. To modyfikacja limitowanego Ferrari 599XX, które zostało pokazane w 2009 roku i którego produkcja zakończyła się na zaledwie 44 egzemplarzach, w tym 29 sztukach w zmodernizowanej wersji Evolution. Samochód ten przeznaczony był wyłącznie do poruszania się po torach wyścigowych.
XXT od Talosa to 599XX przystosowane do zwykłego ruchu drogowego. To coupe zestrojone w stronę grand tourerów, które nie wyrzekło się swojej natury i które nadal straszy podwójnym skrzydłem z tyłu, nisko pociągniętym splitterem z przodu, dużym dyfuzorem i szeregiem dodatkowych wlotów i wylotów powietrza. Nowe elementy karoserii zostały wykonane z włókien węglowych, a na życzenie cała karoseria może być pokryta nowym malowaniem lub grafikami. Kabina może być wykończona Alcantarą lub skórą, zależnie od życzenia klienta. 599XX otrzymało również nowe felgi o średnicy 20 cali na centralnej nakrętce oraz nowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami Ohlins rodem z Pagani Huayra. Opcje: nowy wydech, klatka bezpieczeństwa, zestaw multimedialny oraz modyfikacje silnika.
Włosko-brytyjską maszynę zasila wolnossące V12 o pojemności sześciu litrów. W oryginalnym 599XX silnik kręcił się do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę, rozwijał co najmniej 730 KM i współpracował ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. XXT od Talosa będzie można wyposażyć w ręczną skrzynię biegów. Ucywilizowane V12 będzie ograniczone do 683 KM przy 7,6 tysiącach obrotów na minutę i 624 niutonometrów (ale będzie można to naprawić pakietem opcjonalnych modyfikacji). Auto przytyje o ponad 300 kilogramów do niespełna 1,7 tony. Osiągi: od zera do setki w 3,5 sekundy i prędkość maksymalna 330 kilometrów na godzinę. Możliwości produkcyjne Talos Vehicles pozwolą na przygotowanie tylko pięciu egzemplarzy modelu XXT. Cena każdego z nich będzie zależeć od finalnej specyfikacji. Tanio oczywiście nie będzie: poza bazowym Ferrari 599X trzeba będzie wyłożyć co najmniej 850 tysięcy funtów (aktualnie to ponad 4,1 miliona złotych).
Źródło/zdjęcia: Talos Vehicles, talos-vehicles.com Talos XXT na forumFerrari 599XX na forumFerrari 599XX Evoluzione na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum


















