Aktualności

Porsche 911 GT3 - Postęp technologiczny

911 serii 997, którą znamy od paru lat odejdą już wkrótce zgodnym krokiem do historii. Po odmłodzeniu podstawowych modeli szerokiej gamy dania głównego Porsche pozostały już tylko przystawki, warianty najbardziej wyczynowe. Już w marcu zobaczymy pierwszy z nich - nowe GT3.

Na pozór niewielkie zmiany stylistyczne (nowe pasy zderzaków, ospoilerowanie, wloty powietrza) przyczynią się do zwiększenia siły dociskowej, a tym samym polepszenia trzymania się drogi. Mocniejszych wrażeń dostarczą również nowe technologie i rozwiercony z 3,6 do 3,8 litrów silnik.

Porsche 911 GT3

Leżący za tylną osią boxer będzie rozwijał w nowym GT3 aż 435 KM mocy (20 więcej niż poprzednio) i pozwalał na rozpędzenie się do 100 km/h w 4,1 sekundy i prędkość maksymalną 312 km/h.

Porsche 911 GT3

Wśród nowości natury technicznej znajdziemy między innymi: zmodyfikowany system PSM (Porsche Stability Management) zarządzający zawieszeniem pozwalający na całkowice wyłączenie kontroli stabilności i kontroli trakcji, układ pozwalający na zwiększenie prześwitu z przodu o 30 mm, wydechowy wałek rozrządu po raz pierwszy z systemem VarioCam, a od jesieni system PADM (Porsche Active Drivetrain Mount) monitujący przemieszczenia silnika i dostosowujący ich tłumienie w zależności od panujących warunków.

Porsche 911 GT3

Nowe 911 GT3 będzie miało swoją premierę w pierwszych dniach marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Już w maju coupe pojawi się w europejskich salonach. Cena pojazdu pozbawiona opłat i podatków będzie sięgać 98,1 tysięcy euro, które w Niemczech wraz z obciążeniami wyniosą ostatecznie 117 tysięcy euro (prawie 515 tysięcy złotych).

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 GT3 na forumPorsche 911 GT3 - prezentacja modelu 2006Subskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij