Porsche 911 Carrera - Powiew świeżości
Po ponad czterech latach produkcji 911 generacji 997 Porsche wprowadza pierwsze poważne zmiany. Modyfikacje tchnące nieco świeżości w to klasyczne coupe obejmują delikatny retusz detali nadwozia oraz dość znamienne udoskonalenia silników i współpracujących z nim podzespołu.
Wszelkie nowości odnoszą się do najsłabszych wersji 911 - Carrery i Carrery S z nadwoziem coupe i cabrio (czyli do 4 z aż 15 odmian 911). Powierzchowne zmiany obejmują przedni zderzak z diodami LED, bixenonowe reflektory oraz zmienione klosze na tyle, pod którymi schowano kolejne rzędy diod LED.
Najwięcej zmieniono pod maską. Silnik Carrery rozwija teraz o 20 KM mocy więcej (345 KM) a Carrera S może chwalić się 385 mechanicznymi rumakami (wzrost o 30 KM)) i przekraczaniem 300 km/h. Oba silniki po raz pierwszy w historii Porsche otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa.
Wraz ze wzrostem potencjału drzemiącego na tylnej osi w zapomnienie odeszła przekładnia Tiptronic S, której miejsce zajęła 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK (co rozwija się jako mało poetyckie Porsche-Doppelkupplung). W połączeniu z systemem szybkiego startu już po 4,3 sekundach będziemy mieć na liczniku 100 km/h. Na tym nie koniec - spalanie nie przekracza teraz 10 litrów na 100 km a emisja dwutlenku węgla spadła o 15%.
Pierwsze egzemplarze nowej 911 trafią do właścicieli w przyszłym miesiącu. Podstawowa Carrera to wydatek 69,6 tysięcy euro, Carrera Cabriolet i Carrera S to koszt 78 tysięcy euro a Carrera S Cabriolet już 88 tysięcy euro.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum