Aspern Revival 2008
Wyścigiem, dzięki któremu austriackie sporty motorowe na dobre rozwinęły skrzydła była impreza odbywająca się corocznie na płycie lotniska założonego w 1912 roku w podwiedeńskim Aspern. Jego pierwsza edycja, gromadząca publiczność liczącą sobie aż 30 tysięcy osób odbyła się latem 1956, ostatnia miała miejsce w roku 1977, w którym lotnisko zamknięto.
Pokazywali się tutaj tak znakomici kierowcy, jak: Jack Brabham (mistrz świata F1 w latach 1959, 1960 i 1966), Joakim Bonnier (starty w F1 w latach 1956-1971, w roku 1964 drugi na mecie w Le Mans), Dieter Quester (na koncie jedno Grand Prix F1 i 53 24-godzinne wyścigi), Helmut Marko (10 startów w F1 w 1970 i 1971 roku, wygrana w Le Mans w 1971 roku), Rudi Lins (w 1970 roku 3 w Le Mans), Hans Herrmann (19 startów w F1 w latach '50, w 1970 roku wygrana w Le Mans), Gerhard Mitter (siedem startów w F1, wygrana w 24-godzinnym wyścigu Daytona w 1968 roku) oraz Austriak Jochen Rindt (zwycięzca maratonu w Le Mans w 1965 roku i pośmiertny mistrz świata Formuły 1 w 1970 roku).
Obecnie część terenów dawnego lotniska należy do austriackich automobilklubów. Od kilku lat pasjonaci starych pojazdów i znani kierowcy zjeżdżają tutaj z całego kraju i zza granicy na Großer Preis von Wien (Wiedeńskie Grand Prix), zwane potocznie odrodzeniem wyścigu Aspern (Aspern Revival). W 2008 roku w dniach 17-18 maja odbyła się ósma już edycja tej imprezy. Poniżej możecie zobaczyć jej obszerną fotorelację (ponad 650 zdjęć, poniżej widoczna jest tylko część miniaturek - nieco ponad 200).
Wśród perełek widocznych pod tym akapitem wyróżnić należy takie auta jak BMW M1, Lancia Fulvia Zagato Sport, Porsche 550 Spyder z 1956 roku, Jaguar E-Type, Mercedes 300 SL, Ford Escort RS1600 z 1972 roku (egzemplarz, który zwyciężył w 2007 roku w rajdzie East African Safari Classic), Opel Ascona B 400, którym ścigał się sam Walter Röhl (rajdowy mistrz świata w 1980 i 1982 roku) oraz całe zastępy Abarthów z całej Europu, które zjechały się, aby świętować 100 rocznicę urodzin Karla Abartha. Austriak w 1934 roku przeniósł się do Włoch, zmienił narodowość i w 1949 roku założył zakład firmowany własnym nazwiskiem, który zajmował się przede wszystkim produkcją samochodów wyścigowych i rajdowych. W oryginalnej edycji wyścigu w Aspern załogi zespołu Squadra Corsa Abarth startowały w latach 1960 -1977. Abarth zmarł w 1979 roku w wieku 71 lat.
W tegorocznym Großer Preis von Wien w rywalizacji na trasie 1155 kilometrów udział brały 73 pojazdy. Do mety dojechali wszyscy, zwyciężyła Lancia Fulvia Zagato Sport.
Autorem wszystkich fotografii jest Bartek Kopylec.