Porsche 984
W roku 1993 Porsche pokazało koncept małego roadstera imieniem Boxster z umieszczonym centralnie silnikiem, który wszedł do produkcji trzy lata później. Ten drobiazgowo zrealizowany plan przynosi owoce do dnia dzisiejszego, ale nie był do strzał w dziesiątkę przy pierwszej próbie. Niemiecki koncern przymierzał się do tego segmentu dużo wcześniej, a przodkiem Boxstera był prototyp 984, określany także mianem "Porsche Junior".
Roadster 984 został zaprojektowany w roku 1984, a jednym z jego elementów składowych był twardy, zdejmowany dach. Autko mierzyło tylko około 375 centymetrów długości, 158 centymetrów szerokości i ważyło niecałe 880 kilogramów. Między fotele kierowcy i pasażera a tylną oś wciśnięto silnik z coupe 944, które w podstawowej wersji w tym czasie napędzał rzędowy, 4-cylindrowy motor o pojemności 2,5 litrów i mocy 163 koni mechanicznych. Miniaturowe Porsche przy odrobinie zachęty miało przekraczać prędkość 100 km/h w czasie około 7,5 sekund i rozpędzać się do 220 km/h.
Pojazd wyrósł oryginalnie ze współpracy Porsche z... Seatem, w którym większościowe udziały w 1986 roku przejął Volkswagen. Porsche miało na początku lat osiemdziesiątych uczestniczyć w przygotowaniu silników dla nowych modeli hiszpańskiej marki, pierwszych, zaprojektowanych niezależnie od Fiata, który był jednym z założycieli Seata. Na współpracy na tym poziomie się nie zakończyło. Firmy znalazły wspólny język również przy projekcie małego roadstera. Hiszpanie jednak przeliczyli się w kosztach i zamiast trzymać pierwotnego pomysłu poszli w stronę Ibizy Cabrio, która pozostała prototypem. Porsche pojechało dalej na tym wózku na własny rachunek.
Projekt 984 uśmiercił światowy kryzys dolara i pojazd nigdy nie trafił do produkcji (a w planach było między innymi zastosowanie napędu na wszystkie cztery koła, który w tym czasie sprawdzał się w modelach 911 i 959). Prototyp "Juniora" spoczywa ukryty w magazynach Muzeum Porsche.