Ferrari 408 4RM
Model FF to pierwsze, seryjne Ferrari z napędem przekazywanym na wszystkie cztery koła, ale nie pierwsze takie w ogóle. Pod koniec lat osiemdziesiątych w młodym oddziale Ferrari Engineering, który popełnił wcześniej GTO Evoluzione, powstały dwa egzemplarze eksperymentalnego coupe 408. Napęd na wszystkie koła był tu tylko jedną z kilku nowości.
Model powstał w celu badania nowych technologii oraz zademonstrowania możliwości oddziału, który liczył na zatrudnienie jako konsultant przez jeszcze większą liczbę firm zewnętrznych. Rewolucję rozpoczęto już na poziomie podwozia. Pierwsze, czerwone 408 skonstruowano wokół nowoczesnej, spawanej laserowo ramy przestrzennej ze stali. Drugie otrzymało kadłub ze sklejanego i łączonego nitami aluminium, który opracowano z angielskim Alcan International, oraz ramy pomocnicze: z tyłu rurową ze stali, z przodu odlew z magnezu. Uzyskana w ten sposób konstrukcja była o jedną trzecią lżejsza od odpowiednika stalowego i o jedną piątą sztywniejsza.
Druga, żółta sztuka otrzymała również innowacyjną karoserię, którą zbudowano z kompozytowego materiału, stanowiącego połączenie warstw włókna szklanego, które otaczały poliuretanową warstwę środkową. W obu egzemplarza użyto umieszczoną centralnie, ale przesuniętą na prawo od osi środka samochodu, widlastą ósemkę o pojemności czterech litrów, mocy co najmniej 300 KM i momencie obrotowym 373 Nm z perspektywami na instalację turbosprężarki. Dwuosobowe coupe mierzyło 422 centymetry długości i ważyło w stanie gotowym do jazdy około 1340 kilogramów.
Stale rozwijane 408 uzbrojono w mechanizm przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła na bazie rozwiązań Fergusona, a na stole laboratoryjnym badano również układ z elektronicznym rozdziałem momentu obrotowego, adaptacyjne zawieszenie i system skrętnych kół na tylnej osi. Innymi ciekawostkami były na przykład wykonane z materiałów wzmacnianymi włóknami szklanymi pedały gazu, sprzęgła oraz hamulca. Żółte 408 na podwoziu numer 78610 można oglądać roznegliżowane w fabrycznym muzeum Ferrari