Rumpler Tropfenwagen
Edmund Rumpler należał do konstruktorów, którzy jako pierwsi zwrócili uwagę na zmniejszenie oporów powietrza w samochodach. Swoją karierę zaczynał na przełomie XIX i XX wieku u Nesselsdorfa i Adlera, po których przesiadł się z automobili na samoloty. Po wojnie założył własną firmę, w której wykorzystał doświadczenie zdobyte w lotnictwie. W roku 1921 pokazał swój pierwszy, niezwykły samochód, określany mianem Tropfenwagen, dosłownie "pojazd w kształcie łzy".
Zaprezentowany na wystawie w Berlinie samochód miał bardzo nietypowy, opływowy kształt ze zwężonym przodem i tyłem oraz poprowadzonymi równolegle do podłoża błotnikami, przypominającymi miniaturowe skrzydełka. Wbrew powszechnie przyjętym, obecnym regułom Tropfenwagen miał przecinać powietrze z jak najmniejszymi oporami nie w osi poziomej, ale pionowej. Inną nowością był umieszczony z tyłu, przed tylną osią silnik W6, który według projektu Rumplera zbudował zakład Siemens & Halske. Jednostka o gwiaździstej budowie charakteryzowała się sześcioma cylindrami w dwóch parach po trzy, pojemnością 2,6 litrów i mocą 36 koni mechanicznych. Napęd przenoszono na tylne koła, a pojazd mógł rozpędzić się do co najmniej 95 km/h.
W roku 1924 Rumpler wprowadził udoskonaloną wersję swojego wehikułu, który zasilany był tym razem bardziej konwencjonalnym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,6 litrów i mocy 50 koni mechanicznych. Samochód oferowano z otwartym i zamkniętym nadwoziem, w których kierowca zajmował miejsce po środku, a za sobą miał dwójkę lub czwórkę pasażerów.
Patenty Rumplera w pierwszej połowie lat dwudziestych wykupił Benz, ale wykorzystał je tylko do budowy 90-konnego samochodu wyścigowego i kilku sztuk opartych na nim aut drogowych. Rumpler sprzedał łącznie około 80 samochodów, z których wiele skończyło jako berlińskie taksówki. Firma Rumpler Motoren-Gesellschaft zakończyła działalność w 1926 roku. Rok później auta Rumplera można było zobaczyć w filmie "Metropolis". Do dzisiaj przerwały prawdopodobnie tylko dwa egzemplarze Tropfenwagena, jeden w Deutsches Museum Verkehrszentrum, drugi w Deutsches Technikmuseum Berlin. Edmund Rumpler zmarł w 1940 roku w wieku 68 lat.