Aktualności
26.08.2009

Porsche 911 GT3 Cup Nowe ściganie

Najpopularniejszy samochód wyścigowy świata, produkowane właściwie seryjnie (do dziś powstało jakieś 1,4 tysiąca egzemplarzy) Porsche 911 GT3 Cup, wstępuje na scenę w nowym wcieleniu. Maszyna ta jest teraz jeszcze mocniejsza, jeszcze szybsza, jeszcze szersza i po raz pierwszy bazuje na... drogowym 911 GT3 RS.

Gdyby ktoś gubił się w nomenklaturze Porsche spieszymy z wyjaśnieniami: 911 GT3 RS to najbardziej sportowa wersja usportowionej wersji (GT3) sportowego 911 zbudowana z myślą o poruszaniu się po torach, jak i zwykłych ulicach. GT3 Cup to z kolei wyścigowa wersja najbardziej sportowej wersji usportowionej wersji sportowego 911 zbudowana z myślą o poruszaniu się tylko i wyłącznie po torach.

Porsche 911 GT3 Cup

Nowe GT3 Cup poszerzono z tyłu o 44 milimetry, co pozwala na założenie jeszcze większego ogumienia (felgi 9,5Jx18 zamiast 9Jx18), wyraźnemu powiększeniu uległy również przednie nadkola. Szerokość tylnego spoilera powiększono z 1,46 do 1,70 metra. Dzięki ceramiczno-kompozytowym tarczom i kompozytowym zaciskom hamulcowym oszczędzono około 20 kg, a masę całego auta utrzymano na poziomie 1200 kilogramów.

Porsche 911 GT3 Cup

Silnik powiększono z 3,6 do 3,8 litrów, umożliwiając w stosunku do starego GT3 Cup zwiększenie mocy o 30 KM. Tym samym do dyspozycji przy 8,5 tysiągach obrotów na minutę mamy całe 450 KM, tyle samo, ile w drogowym GT3 RS.

Porsche 911 GT3 Cup

911 GT3 Cup będzie dostępne tylko w jednym kolorze, Carrara White. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli pod koniec października, a cena każdego (nie wliczając podatków) to prawie 150 tysięcy euro. W przyszłym roku pojazd pojawi się w serii Porsche Mobil 1 Supercup towarzyszącej Formule 1, Porsche Carrera Cup (między innymi Niemcy, Japonia, Włochy) oraz w serialu GT3 Cup Challenges w USA i Środkowym Wschodzie.

Skomentuj na forumUdostępnij