Carrozzeria Touring Superleggera - Powrót po latach
Już za tydzień, podczas konkursu elegancji w Villa D'Este (25-27 kwietnia) na światową scenę oficjalnie powróci zupełnie zapomniany dziś włoski producent karoserii - mediolańskie Carrozzeria Touring. Jego imię powraca do gry dzięki holenderskiej grupie Zeta Europe BV, która w ostatnim czasie (2006) nabyła do niego prawa. Firma na The Concorso d'Eleganza Villa d'Este organizowanym już od 1929 roku pokaże od razu dwa pojazdy. Jednym z nich będzie autorski model Superleggera.
Dziś określenie "Superleggera" kojarzy się przede wszystkim z odchudzonym Lamborghini Gallardo. W okresie międzywojennym nazwę taką nosiła autorska technologia Carrozzeria Touring, która polegała (w skrócie) na osadzaniu cienkich, aluminiowych paneli na specjalnie skonstruowanej ramie nośnej powstałej z rur o niewielkiej średnicy. Patent ten gwarantował świetną wytrzymałość i sztywność. Rozwiązanie takie zdobyło rozgłos i uznanie między innymi dzięki Alfie Romeo 8C 2900 (powyżej odmiana 2900B z przeznaczeniem na Le Mans) i BMW 328 (poniżej).
Carrozzeria Touring nie zdradza jeszcze szczegółów odnośnie nowej Superleggery. Po tajemniczej fotografii ukazującej jedynie profil auta opublikowanej na oficjalnej stronie, touringsuperleggera.eu (poniżej), wypada szykować apetyt na rasowe coupe. A że włosi w tej kategorii raczej nie zawodzą jest chyba na co ostrzyć zęby. Obok niego w Villa D'Este zadiutuje także model Ballagio Fastback - kombi na bazie Maserati Quattroporte.
Historia Carrozzeria Touring rozpoczęła się w 1926 roku, wtedy to firmę powołał do życia niejaki Felice Bianchi Anderloni pracujący wcześniej jako kierowca testowy Isotta-Fraschini oraz działacz we włoskich przedsięwzięciach Peugeota. Zakład osiedlił w okolicach Mediolanu. Po II Wojnie Światowej patent na technologię Superleggera został sprzedany innym firmom, a do lat pięćdziesiątych włącznie Carrozzeria Touring zaangażowana była w budowę takich aut jak Alfa Romeo 1900 Super Sprint, Alfa Romeo 2600, Aston Martin DB4, Lancia Flaminia GT, Lamborghini 350, Lamborghini 400 GT oraz Maserati 3500 GT. W ciągu lat sześćdziesiątych pracownicy zakładu rozeszli się do innych, lepiej prosperujących firm a Carrozzeria Touring dokonała pierwszej części swego żywota.
Źródło/zdjęcia: autoblog.com Carrozzeria Touring Superleggera na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum