![](https://autogen.pl/news/carrotouring.jpg)
Carrozzeria Touring Superleggera Powrót po latach
Już za tydzień, podczas konkursu elegancji w Villa D'Este (25-27 kwietnia) na światową scenę oficjalnie powróci zupełnie zapomniany dziś włoski producent karoserii - mediolańskie Carrozzeria Touring. Jego imię powraca do gry dzięki holenderskiej grupie Zeta Europe BV, która w ostatnim czasie (2006) nabyła do niego prawa. Firma na The Concorso d'Eleganza Villa d'Este organizowanym już od 1929 roku pokaże od razu dwa pojazdy. Jednym z nich będzie autorski model Superleggera.
![Alfa Romeo 8C 2900B](https://autogen.pl/news/8c2900b.jpg)
Dziś określenie "Superleggera" kojarzy się przede wszystkim z odchudzonym Lamborghini Gallardo. W okresie międzywojennym nazwę taką nosiła autorska technologia Carrozzeria Touring, która polegała (w skrócie) na osadzaniu cienkich, aluminiowych paneli na specjalnie skonstruowanej ramie nośnej powstałej z rur o niewielkiej średnicy. Patent ten gwarantował świetną wytrzymałość i sztywność. Rozwiązanie takie zdobyło rozgłos i uznanie między innymi dzięki Alfie Romeo 8C 2900 (powyżej odmiana 2900B z przeznaczeniem na Le Mans) i BMW 328 (poniżej).
![BMW 328](https://autogen.pl/news/bmw328.jpg)
Carrozzeria Touring nie zdradza jeszcze szczegółów odnośnie nowej Superleggery. Po tajemniczej fotografii ukazującej jedynie profil auta opublikowanej na oficjalnej stronie, touringsuperleggera.eu (poniżej), wypada szykować apetyt na rasowe coupe. A że włosi w tej kategorii raczej nie zawodzą jest chyba na co ostrzyć zęby. Obok niego w Villa D'Este zadiutuje także model Ballagio Fastback - kombi na bazie Maserati Quattroporte.
![Carrozzeria Touring Superleggera](https://autogen.pl/news/superleggera.jpg)
Historia Carrozzeria Touring rozpoczęła się w 1926 roku, wtedy to firmę powołał do życia niejaki Felice Bianchi Anderloni pracujący wcześniej jako kierowca testowy Isotta-Fraschini oraz działacz we włoskich przedsięwzięciach Peugeota. Zakład osiedlił w okolicach Mediolanu. Po II Wojnie Światowej patent na technologię Superleggera został sprzedany innym firmom, a do lat pięćdziesiątych włącznie Carrozzeria Touring zaangażowana była w budowę takich aut jak Alfa Romeo 1900 Super Sprint, Alfa Romeo 2600, Aston Martin DB4, Lancia Flaminia GT, Lamborghini 350, Lamborghini 400 GT oraz Maserati 3500 GT. W ciągu lat sześćdziesiątych pracownicy zakładu rozeszli się do innych, lepiej prosperujących firm a Carrozzeria Touring dokonała pierwszej części swego żywota.
- Źródło/zdjęcia: autoblog.com
- Carrozzeria Touring Superleggera na forum
- Subskrybuj kanał RSS aktualności