Lotus Elise - Wiek dorosłości
Na otwartym właśnie salonie samochodowym w Paryżu debiutuje aż sześć modeli Lotusa, zwiastujących najbliższą przyszłość marki. W doborowym towarzystwie z m.in. nowymi wcieleniami modeli Esprit, Elite oraz Elan znajdziemy również zapowiedź zupełnie nowej generacji małego Elise. Auto ucieleśnia hasło "dodaj prędkość, odejmij masę".
Pierwszy Elise pojawił się w 1996 roku, a obecnie na rynku znajduje się jego druga generacja po poważnym face-lifftingu i odmłodzeniu technologicznym. W najmocniejszej wersji auto produkuje 220 KM i waży tylko 870 kilogramów. Nowy Elise jest dużo cięższy, ale dysponuje jednocześnie znacznie większą mocą.
Sercem 2-osobowego konceptu jest 2-litrowa, 4-cylindrowa, rzędowa jednostka z doładowaniem wydzielająca 320 KM oraz 330 Nm. Silnik ma być wyposażony w system start/stop, a także posiłkować się KERS'em. Ważące pokaźne w porównaniu do obecnego modelu 1095 kilogramów auto miałoby rozpędzać się do 100 km/h w 4,3 sekundy i rozwijać prędkość 270 km/h. Napęd przenoszony jest na tył, standardowo 6-stopniowa, ręczna skrzynia, w opcji przekładnia DCT.
Elise zupełnie nowej generacji miałby wejść do produkcji na początku 2015 roku i trafić do salonów sprzedaży na wiosnę. Producent zapowiada, iż model miałby kosztować około 35 tysięcy funtów - to aktualnie prawie 160 tysięcy PLN.
Na wystawie w Paryżu, która będzie trwała do 17 października debiutują ponadto: nowe wcielenie Elana, mające konkurować z autami wielkości Porsche 911, 4-drzwiowa, sportowa limuzyna Eterne klasy Rapide i Panamery, 2+2-osobowy grand tourer Elite, oczekiwany od lat Esprit nowej generacji oraz miejski, elektryczny maluch City Car, bazujący na koncepcie Protona, który pokazano w marcu w Genewie. Lotus jedynie w tym ostatnim przypadku nie wspomina o produkcji seryjnej.
Źródło/zdjęcia: Lotus Lotus Elise na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum