Aktualności
02.10.2010

Lotus Elan Bez kompromisów

Nowa era Lotusa, o której nadejściu słyszeliśmy od początku wakacji, przeobraża się w rzeczywistość malowaną aż sześcioma zupełnie nowymi samochodami. Pięć z nich ma wypełnić salony sprzedaży marki w ciągu najbliższych pięciu lat. Wśród nich znajdzie się nowe wcielenie coupe Elan, które miałoby stawać w szranki z osobnikami wielkości 911.

Pierwsza maszyna nosząca imię Elan pojawiła się w stajni Lotusa jeszcze w 1962 roku i była produkowana prawie trzynaście lat. Druga generacja małego roadstera pojawiła się w 1989 roku i przetrwała około sześciu lat. Mierzące tylko 3,8 metra auto ważyło w ostatniej ewolucji około 1000 kilogramów i posiłkowało się 1,6-litrowym R4 turbo generującym 155 KM. Nowy Elan w rodzinie mierzy znacznie wyżej.

Lotus Elan

Prototypowa maszyna przyszłości to 2+2-osobowe coupe z silnikiem umieszczonym centralnie i opcjonalnym systemem KERS. Auto napędzane jest 4-litrowym, doładowanym V6 generującym 450 KM oraz 465 Nm, przekazywane na tył. Silnik współpracuje z 7-stopniową przekładnią DCT i pozwala na rozpędzenie się do 310 km/h. Ważący 1295 kilogramów Elan rozwija 100 km/h w czasie tylko 3,5 sekundy.

Lotus Elan

Produkcja nowego Elana miałaby się rozpocząć latem 2013 roku, a pierwsze egzemplarze trafiłyby na rynek jesienią. Lotus zapowiada cenę samochodu na pułapie 75 tysięcy funtów. W dniu dzisiejszym odpowiada to przeszło 340 tysiącom złotych.

Lotus Elan

Na wystawie w Paryżu, która będzie trwała do 17 października debiutują ponadto: nowe, małe coupe Elise, 4-drzwiowa, sportowa limuzyna Eterne klasy Rapide i Panamery, 2+2-osobowy grand tourer Elite, oczekiwany od lat Esprit nowej generacji oraz miejski, elektryczny maluch City Car, bazujący na koncepcie Protona, który pokazano w marcu w Genewie. Lotus jedynie w tym ostatnim przypadku nie wspomina o produkcji seryjnej.

Skomentuj na forumUdostępnij