Aktualności
05.02.2011

McLaren MP4-12C Podwozie numer jeden

MP4-12C, pierwszy drogowy model marki McLaren od czasów legendarnego F1, wszedł oficjalnie do produkcji seryjnej. Coupe pokazano jeszcze we wrześniu 2009 roku, a rok 2010 spędziło na testach i wizytach prototypów na wystawach i imprezach na całej kuli ziemskiej. Brytyjska maszynka będzie głównym konkurentem Ferrari 458 Italia oraz Lamborghini Gallardo LP560-4 i pochodnych.

Intensywny program prowadzący do zbudowania MP4-12C wystartował pięć lat temu testami koncepcji zupełnie nowego modelu na symulatorze Formuły 1. Coupe oparto na karbonowym podwoziu - McLaren specjalizuje się w tego typu konstrukcjach od 1981 roku, w którym karbonowy monocoque wprowadził do F1. Tegoroczny bolid MP4-26 jest już 200 pojazdem korzystającym z tej technologii. Drogowego MP4-12C napędza 3,8-litrowe, podwójnie doładowane V8 o mocy około 600 KM. Twórcy w dalszym ciągu nie zdradzają konkretnych osiągów auta.

McLaren MP4-12C

Produkcyjne podwozie numer jeden zabudowywane jest w McLaren Technology Centre w Woking w Anglii, które otworzono w 2004 roku. Do końca roku 2011 ma zostać zbudowanych tysiąc pierwszych egzemplarzy MP4-12C, z których większość powstanie w zupełnie nowym McLaren Production Centre. Ośrodek budowany nakładem 40 milionów funtów ma zostać ukończony w maju.

McLaren MP4-12C

Nowe dzieło McLaren Automotive będzie sprzedawane w 35 autoryzowanych punktach w 19 krajach na całym świecie, od Europy i USA poprzez Zjednoczone Emiraty Arabskie i RPA, po Hong Kong i Australię. Przedstawicielem najbliższym Polsce będzie McLaren Hamburg. Ceny modelu nie są jeszcze znane.

Skomentuj na forumUdostępnij