Aktualności
07.03.2012

Lotus Exige S Roadster Idealne połączenie

Lotus na salon samochodowy w Genewie przygotował trzy nowości, dwie mniejsze i jedną większą, które odsłonił sam Kimi Raikkonen. Te pierwsze to specjalna, inspirowana zespołem F1 edycja Evory GTE oraz samochód wyścigowy klasy LMP2. Ta druga to najszybszy roadster w historii marki - pozbawiony dachu Exige S.

To pierwszy raz, kiedy Exige oferowany fest fabrycznie z miękkim, zdejmowanym dachem. Auto waży niespełna 1100 kilogramów i w specyfikacji S korzysta z doładowanego V6 o pojemności 3,5 litrów, współpracującego z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów (w opcji sterowana łopatkami przy kierownicy zautomatyzowana przekładnia Serial Precision Shift).

Lotus Exige S Roadster

Exige S Roadster dysponuje mocą około 350 koni mechanicznych, rozpędza się do setki w cztery sekundy i rozwija prędkość maksymalną 233 km/h. Przekroczenie 160 km/h zajmuje mu tylko 8,5 sekundy. Auto dostępne z dwoma nastawami zawieszenia (w tym pomyślanym specjalnie o torze Race Pack) ma zużywać średnio 10,1 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Lotus Exige S Roadster

Wyścigowy model klasy LPM2, który debiutuje obok otwartego Exige S, to napędzana silnikiem V8 maszyna, którą zaprojektowała Lola. Lotus wystawi ją w serii World Endurance Championship, która startuje już 17 marca 12-godzinnym wyścigiem na torze Sebring. Zespół poprowadzi Colin Kolles, były szef Hispania Racing F1 Team.

Skomentuj na forumUdostępnij