Aktualności
11.09.2012

Peugeot Onyx Ciało krystaliczne

W latach osiemdziesiątych minionego stulecia Peugeot fascynował kosmicznymi konceptami Quasar, Proxima i Oxia, z których ten ostatni dysponował mocą aż 680 KM i rozpędzał się do prawie 350 km/h. W tym roku z okazji wystawy w Paryżu zobaczymy nowy pojazd noszący geny tej serii - supercoupe Onyx.

Na chwilę obecną Francuzi oszczędzają nam soczystych szczegółów na temat swojego najnowszego magnesu na zwiedzających, ale już po pierwszy teaserach widać, że będziemy mieli do czynienia z rasowym coupe z silnikiem umieszczonym centralnie w stylu konceptu Oxia z 1988 roku. Model Oxia do dnia dzisiejszego pozostaje najszybszym, drogowym modelem Peugeota.

Peugeot Onyx

Onyx najprawdopodobniej nie zmieni tej sytuacji. Według nie potwierdzonych jeszcze oficjalnie informacji auto ma być hybrydą w układzie Hybryd4. Oznacza to silnik spalinowy THP o pojemności 1,6 litra w pozycji centralnej, napędzający tylne koła oraz motor elektryczny z przodu, napędzający przednie koła. Obie jednostki mają rozwijać odpowiednio 256 i 120 koni mechanicznych. Średnie spalanie ma nie przekraczać sześciu litrów na 100 kilometrów.

Peugeot Onyx

Peugeot Onyx pojawi się we własnej osobie już pod koniec tego miesiąca na salonie samochodowym w Paryżu, który jest najstarszą wystawą samochodową na świecie. Jej historia sięga 1989 roku. W tym roku Mondial de l'Automobile wystartuje dniami prasowymi w dniu 27 września. Dla zwykłych zwiedzających wrota wystawy otworzą się 29 września i będą otwarte do 14 października.

Peugeot Onyx

UPDATE: Onyx oficjalnie oficjalny. Surowe, francuskie supercope zbudowano z paneli z miedzi i włókien węglowych i połaci przezroczystego PMMA (polimetakrylanu metylu). Ramę auta opracowano w Peugeot Sport i wykonano z 12 karbonowych elementów, ważących razem tylko 100 kilogramów. Masa całej maszyny, mierzącej 4,65 metrów długości, stanęła na 1100 kilogramach.

Peugeot Onyx

Wcześniejsze doniesienia o cherlawej hybrydzie z 1.6 THP można wywalić do kosza. Do napędu konceptu użyto 3,7-litrowej, wysokoprężnej jednostki HDi FAP, którą znamy z wyścigowego 908. Motor współpracuje z sekwencyjną, 6-stopniową przekładnią i generuje okrągłe 600 KM. Z silnikiem spalinowym współpracuje hybrydowy układ HYbrid4, odzyskujący energię kinetyczną z hamowania, który może w krótkim przedziale czasu dostarczyć dodatkowe 80 koni mechanicznych.

Peugeot Onyx

Stosunek mocy do masy w Onyxie może sięgać zaledwie 1,6 kilograma na każdy koń mechaniczny, co zapowiada piorunujące osiągi. Peugeot wyniki pomiarów, o ile takie miały miejsce, zachowuje niestety dla siebie. Na wystawie w Paryżu oprócz samochodu pokazany zostanie koncepcyjny, hybrydowy skuter o mocy 61 koni mechanicznych i rower (Onyx Concept Scooter i Onyx Concept Bike).

Skomentuj na forumUdostępnij